ضرورت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: نگه‌داری از حیوانات خانگی عادت نادرستی است که در سطح شهر خرم‌آباد رواج دارد و این موضوع نظارت و کنترل دام‌پزشکی را می‌طلبد.

کرم نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه نگه‌داری از حیوانات خانگی عادت نادرستی است که در سطح شهر رواج دارد و بسیاری از مسائل بهداشتی در این زمینه رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: در این راستا کنترل و نظارت دام‌پزشکی استان لرستان را می‌طلبد؛ سازمان‌ها و نهادها در مقابل سلامت شهروندان مسئولیت دارند و باید اقدامات کارآمدی در این خصوص انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان لرستان یکی از قطب‌های دام‌پروری در کشور است، باید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و دام‌پزشکی شرایطی برای تولیدات استان در زمینه دام‌پروری به بازارهای جهانی فراهم کند تا امکان درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای شهروندان فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با تاکید بر اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، دغدغه‌ای مهم است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود، تصریح کرد: در جنوب خرم‌آباد با توجه به نزدیکی روستاها به شهر بیشتر از سایر مناطق شاهد معضل سگ‌های بلاصاحب هستیم و شهروندان نیز در این مناطق بیشتر آسیب می‌بینند که انتظار می‌رود در این راستا سازمان‌های دیگر با هم‌افزایی به شهرداری کمک کنند تا هر چه سریع‌تر سگ‌های بلا صاحب جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: یک میدان دام در منطقه «ده پیر» خرم‌آباد دایر است که برای بخش‌های «چگنی» و جنوب شهر مسیر سختی خواهد بود و نیازمند این است کشتارگاهی دیگر احداث شود تا بتوانیم در جمع‌آوری و فروش دام زنده در سطح شهر نظارت بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 557790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.