ساماندهی تمام مشاغل مزاحم اهواز در سال آینده

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز گفت: حدود ۴۲۰۰ شغل مزاحم در اهواز وجود دارد که تا سال آینده همه آنها ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی جاسمی پور امروز _سه شنبه سوم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع آهن فروشان و بنکداران از مجتمع‌های قوی در اهواز هستند که ساماندهی و به وضعیت مطلوب رسیدند.

وی با بیان اینکه انتفاع شهری اولویت سازمان مشاغل شهری است، افزود: سعی ما این است که همه مجتمع‌ها و مشاغل مزاحم را ساماندهی و همه اصناف را دسته بندی کنیم تا آسیبی به فضای شهری وارد نشود.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: هدف سازمان این است از پراکندگی اصناف را در اقصی نقاط شهر جلوگیری شود و دسترسی به آنها آسان‌تر باشد.

وی تصریح کرد: اهواز بعد از تهران دومین شهر موفق در جابجایی اصناف است، کلید این موفقیت همکاری بخش خصوصی در سنوات قبل است و ثمره آن پیشرو بودن اهواز در ساماندهی مشاغل شد.

جاسمی پور با اشاره به بازار ضایعات فروشان و ساماندهی آنها ادامه داد: احداث فاز دو مجتمع ضایعات فروشان آغاز شده است و به زودی به مجتمع جدید جابجا می‌شوند.

وی در رابطه با بازارچه‌های محلی توضیح داد: برای دسترسی راحت تر شهروندان به کالاهای موردنیازشان دو بازارچه در شرق و غرب اهواز با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال ایجاد می‌شود.

جاسمی پور تاکید کرد: ساماندهی ون فودها در اهواز و اخذ مجوزهای لازم در این زمینه نمونه یک کار موفق در سازمان ساماندهی مشاغل شهری بوده که مورد استقبال و الگویی برای سایر کلانشهرها شده است

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز با اعلام اینکه حدود ۴ هزار و ۲۰۰ شغل مزاحم در سطح شهر اهواز وجود دارد توضیح داد: مصالح فروشان و سنگ فروشان از جمله این مشاغل مزاحم هستند که اقدامات اولیه برای ساماندهی آنها انجام شده است و تا سال آینده تمام مشاغل مزاحم ساماندهی می‌شوند.

وی تاکید کرد: ساماندهی مشاغل خانگی یکی دیگر از وظایف سازمان است تا فضای لازم برای آنها در گرفته شود، برپایی نمایشگاه ۳۵ روزه در پارک لاله اهواز، همدلان توانمند و بازارچه کاج بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار در پارک ساحلی از جمله اقدامات حمایتی سازمان از مشاغل خانگی بوده که استقبال خوبی توسط شهروندان از آنها صورت گرفت، به طور کل نگاه ما به این نوع مشاغل جنبه حمایتی دارد

جاسمی پور یادآور شد: به توجه به هزینه بر بودن ساخت و ساز به دنبال این هستیم که با استفاده از بستر مناسب فضای مجازی بازارچه‌های مجازی را راه اندازی کنیم.

کد خبر 557364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.