دغدغه‌ کمبود آمبولانس در شهرستان کیار

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دغدغه کمبود آمبولانس در شهرستان کیار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _سه‌شنبه، سوم اسفندماه_ در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: شورای اسلامی می‌تواند یک بازوی مشورتی در کنار مدیران اجرایی استان باشد.

وی با اشاره به لزوم همکاری میان مجموعه شوراهای اسلامی و دهیاری با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزود: با توجه به اینکه ثبت احوال در تمام شهرها و روستاها وجود ندارد بسیاری مواقع می‌توان اطلاعات مورد نیاز جامعه هدف را از طریق خانه‌های بهداشت در اختیار داشته باشیم، اما متأسفانه در سراسر استان در این زمینه مشکل وجود دارد که نیازمند همکاری است.

میری گفت: باید جلساتی میان مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی با مسئولان آن شهر و روستا برگزار شود، زیرا امور به سمت سوری شدن پیش رفته است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات در حوزه بهداشتی به ویژه در روستاها واگذاری موارد مربوط به تزریقات به بخش خصوصی است که نظارت در این زمینه اندک است.

میری گفت: در یک روستای دو هزار نفری قرار است دو زمان دو ساعته در هفته، پزشک حضور یابد شاید این پزشک توانمند باشد، اما راحت‌تر این است که در همان محل حضور داشته باشد نه اینکه محل اقامت وی فاصله داشته باشد زیرا گاهی اهالی یک روستای دو هزار نفری باید نیم‌ساعت مسافت را طی کنند تا از پزشک بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: مراکز درمانی بخش و شهرستان‌ها در ساعات صبح حاضر به ارائه خدمات به روستاییان نیستند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان، اظهار کرد: اگر یک پایگاه اورژانس جاده‌ای در محل تصادف چند روز گذشته وجود داشت شاید مشکلات کمی کاهش یافته بود.

میری با بیان اینکه کمبود آمبولانس در شهرستان کیار نیز از دیگر دغدغه‌ها است که باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: در شهرستان کیار یک مرکز بهداشت در شهر دستنا وجود دارد که مردم چندین روستای آن برای امور درمانی به این شهر مراجعه می‌کنند و مردم تقاضای تبدیل آن به مرکز ۲۴ ساعته دارند.

کد خبر 557281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.