مدت قرنطینه در سویه اومیکرون چند روز است؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کروتا تا دو هفته آینده بالاتر می‌رود و پیک امیکرون به بالاترین حد شیوع می‌رسد. اگر فردی با انجام تست پی‌سی‌آر به امیکرون مبتلا شده و هیچ علائم نداشته باشد، باید پنج روز در قرنطینه به سر ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مردانی درباره سویه امیکرون، اظهار کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد مرگ‌ومیر روزانه افراد کرونایی مربوط به سویه دلتا است؛ اما مابقی موارد به دلیل ابتلاء به امیکرون بوده و اکنون در پیک این سویه هستیم و تعداد زیادی از افراد در گروه‌های سنی مختلف در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

وی افزود: تا دو هفته آینده موارد مرگ‌ومیر ابتلاء به امیکرون بسیار افزایش خواهد داشت و این سویه به دلیل قدرت و سرعت انتقال‌پذیری سریع به دیگران، در صورت توجه نکردن به اصول بهداشت فردی و اجتماعی و مراجعه نکردن به پزشک کشنده است.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص مدت قرنطینه خانگی مبتلایان به امیکرون، ادامه داد: اگر فردی با انجام تست پی‌سی‌آر به امیکرون مبتلا شده و هیچ علائم نداشته باشد، باید پنج روز در قرنطینه به سر ببرد و پس از آن تا یک هفته با استفاده از دو ماسک از منزل خارج شود.

کدام علائم نشانه امیکرون است

وی تاکید کرد: در عین حال اگر فردی با علائم مشخص مانند گلودرد، اسهال، سرفه، آبریزش بینی و انجام تست پی‌سی‌آر به امیکرون مبتلا شد، باید هفت تا ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بماند و با کسی در تماس نباشد.

مردانی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با این بیماری را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: از مردم می‌خواهیم مسئولان بهداشتی را در مهار و کنترل امیکرون یاری کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه علائم امیکرون بسیار نزدیک به سرماخوردگی است، عمده افراد زمانی که این نشانه‌ها را در خود یا نزدیکان می‌بینند، بر این باور هستند که به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند، اگر این علائم بیش از سه روز ادامه داشت، ابتلاء به امیکرون قطعی است و باید به پزشک مراجعه و خود را قرنطینه کنند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت کنونی کشور را از لحاظ پیک ششم کرونا نامطلوب دانست و تصریح کرد: سرعت انتقال امیکرون نسبت به دلتا چندین برابر بالاتر است به همین دلیل، برای قطع زنجیره بیماری، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌ها ضروری است.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا بسیار ضروری است

وی تاکید کرد: باید مردم روند واکسیناسیون خود را برای جلوگیری از افزایش ابتلاء به امیکرون تکمیل کنند و تزریق دوز سوم واکسن کرونا بسیار ضروری است.

به گزارش ایمنا، روز گذشته ۲۳۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۲۷۶ نفر رسید و چهار هزار و ۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد هستند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت، روز یکشنبه بیست‌وهشتم آذرماه مشاهده سویه «امیکرون» کرونا در ایران را تأیید کرد. این گونه که پژوهشگران آفریقای‌جنوبی آن را شناسایی کرده‌اند، دارای جهش‌های چندگانه است که سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران‌کننده معرفی و براساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است. این سویه در مقایسه با دیگر به سایر سویه‌های ویروس کرونا، تاکنون بیشترین قربانی را در گروه سنی کودکان و نوجوانان داشته است.

از مهم‌ترین علت ابتلای کودکان به بیماری کرونا به خصوص امیکرون می‌توان به سهل‌انگاری والدین، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، مشارکت دادن کودکان در میهمانی‌های خانوادگی، مراجعه نکردن برای واکسیناسیون و تصور اشتباه مبنی بر مبتلا نشدن کودکان به بیماری کرونا اشاره کرد.

کد خبر 557276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.