ابوالفضل عسگری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایجاد سامانه ثبت درخواست و شکایات در شهرداری اراک، اظهار کرد: همزمان با رونمایی از اپلیکیشن اراک من، سامانه ۱۳۷ نیز بر روی این برنامه ایجاد شد تا شهروندان بتوانند درخواستها و شکایات خود از مجموعه شهرداری را به صورت الکترونیکی ثبت کنند؛ البته این اقدام نخستین بار توسط شهرداری اراک در کشور انجام شده است.
وی با اشاره به راهاندازی سیستم موقعیت اضطرار مکانی در اراک برای دومین بار در کشور، تصریح کرد: این امکان که پیش از آن فقط در تهران راهاندازی شده بود، با پیگیری بسیار همکاران ما در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک ایجاد شد و برای این منظور با پروتکلی به نام MPLS به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) متصل شدیم تا بتوان از خدمات سرویسهای دولتی استفاده کرد؛ این اتصال کمک میکند تا سرعت عمل و دقت کارکنان شهرداری اراک افزایش یابد و خدمات به مراتب بهتری به شهروندان ارائه شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک با تشریح سیستم موقعیت اضطرار مکانی، گفت: این سیستم کمک میکند تا فردی که با شهرداری تماس میگیرد و درخواست کمک یا خدمت دارد، حتی اگر موقعیت مکانی خود را اعلام نکند، بتوان مختصات جغرافیایی او را شناسایی کرد، به این صورت که اگر با گوشی تلفن همراه (موبایل) تماس گرفته باشد، موقعیت مکانی دکل آنتن موبایل او (BTS) مشخص میشود و سرعت عمل برای پیدا کردن موقعیت مکانی افزایش مییابد و چنانچه از تلفن ثابت تماس بگیرد، موقعیت دقیق مکانی او مشخص میشود تا خدمت ارائه شود.
وی با بیان اینکه در شهر هوشمند میتوان از ظرفیتها و پتانسیلها به نحو مطلوب استفاده حداکثری کرد، ادامه داد: اگر امکانات شهر هوشمند فراهم شود، اما شهروندان از آن استقبال نکنند، تغییری در وضع موجود ایجاد نمیشود؛ لذا اصلیترین عنصر در موضوع هوشمندسازی شهر، شهروند هوشمند است که قطعاً نیازمند فرهنگسازی است.
عسگری خاطرنشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به درخواست حوزههای مختلف شهرداری، به موضوع ورود کرده است و سعی دارد اقدامات لازم را به نحو احسن انجام دهد تا سرعت و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش یابد.
نظر شما