تخصیص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای محلات مصلی و حصه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر بودجه‌های جاری، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه طرح محله‌محوری برای محلات مصلی و حصه تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود بحیرایی در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که با دستور کار بازآفرینی، شهری و بررسی مشکلات محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۰ با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بحث محله‌محوری و تأکید شهردار اصفهان، در سال آینده محله‌محوری به طور ویژه در کل شهر اصفهان اجرا خواهد شد و از ۱۷ محله منطقه ۱۰ شهرداری دو محله "مصلی" و "حصه" در طرح ویژه محله‌محوری انتخاب شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر بودجه‌های جاری، ۳۵۰ میلیارد ریال بودجه ویژه محله‌محوری برای محلات مصلی و حصه تخصیص یافته است که می‌توان با این بودجه برخی مشکلات این دو محله را برطرف کرد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: توسعه ساماندهی میدان شش‌راه، تملک و تعریض خیابان رئیسی، ساماندهی ورودی حصه، پیاده‌روسازی و چندین طرح عمرانی دیگر در محله حصه در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی حل مسئله وقف محله حصه یکی از مهمترین مطالبات اهالی محله دانست و ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌های اجرایی استان با یک هم‌افزایی و هماهنگی حل این مسئله را در اولویت کار قرار دهند.

بحیرایی با اشاره به مشکل مرکز بهداشت حصه، ضایعاتی‌های محله حصه را از دیگر مشکلات این محله برشمرد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این مشکلات هرچه زودتر رفع خواهد شد، همچنین بر اساس اعلام مشاور شهردار اصفهان، پیگیری‌هایی در خصوص راه‌اندازی کلانتری حصه نیز صورت گرفته است.

وی به طرح‌های بازآفرینی و حمایت از کارآفرینی و تشکیل ستاد کارآفرینی در شهرداری منطقه ۱۰ با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد.

وجود بیش از ۵۰ محله کم‌برخوردار در استان اصفهان

مسعود مهدویان‌فر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت مردمی، محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کم‌برخوردار شهری است که اجرای این سیاست‌ها در دستور کار اصلی این دفتر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ محله کم‌برخوردار در استان وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، افزود: جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در سطح استان در این مناطق سکونت دارند که رفع مشکلات مردم این محلات نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی جدی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هماهنگی بین‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کنار نهادهای دولتی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اقدامات مثبتی در طول سال‌های گذشته در این مناطق صورت گرفته است ولی با این وجود نواقصی نیز وجود دارد که باید با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها مرتفع شود.

وی خواستار افزایش دسترسی مردم در محلات کم‌برخوردار به خدمات سلامت روان شد و افزود: دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری باید آموزش‌ها و مشاوره‌هایی در زمینه پیش از ازدواج، تحکیم خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری را به صورت رایگان و کم‌هزینه در این محلات ارائه کنند.

مهدویان‌فر با تاکید بر اینکه کودکان محروم از تحصیل باید شناسایی شوند، افزود: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیل‌گری باید برای شناسایی و انجام مشاوره به کودکان محروم از تحصیل استفاده شود تا در راستای مبارزه با بی‌سوادی در این مناطق گام برداریم، همچنین مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات باید در اسرع وقت با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی جمع‌آوری شوند.

وی با اشاره به زمین‌های موقوفه در محلات شمال اصفهان، افزود: شهروندان در این محلات نیازمند اسناد مالکیتی هستند که در این راستا، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری و سایر نهادهای مرتبط باید حداکثر همکاری را برای پاسخ به مطالبات مردم داشته باشند.

کد خبر 557001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.