بودجه شفاف و غیر رانت‌زا با اصلاح تباصر میسر است

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قائم به شخص بودن اختیارات بودجه‌ای با عدالت در توزیع بودجه مغایر است، گفت: بودجه شفاف و غیر رانت‌زا با اصلاح تباصر میسر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم قهرمانی صارم نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج عصر یکشنبه در جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج، اظهار کرد: تاکنون قریب به پنجاه جلسه به صورت صبح و عصر به اتفاق همکاران در شورای اسلامی شهر به جهت رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج برگزار شده است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: آنچه در ابتدا توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر به عنوان بودجه سال آتی ارائه شد دفترچه‌ای حدوداً ۴۰ صفحه‌ای، دارای مشکلات فراوانی بود و اهم آن کلی‌نگری و ارائه ردیف‌هایی بود که جایگاه نظارتی شورا را به حدی تنزل داده بود که هرگونه اقدامی توسط شهرداری بر مبنای سلیقه‌ی شخصی متولیان متصور بود.

قهرمانی تصریح کرد: تباصری در بودجه قید شده است و حدود اختیاراتی در تخصیص بودجه تملکات و برخی ردیف‌های حائز اهمیت در اختیار مدیرکل حوزه شهردار تعریف شده که جای بسی تعجب است و در ادامه به اصلاح آن خواهیم پرداخت.

وی افزود: با توجه به نواقص بسیار در لایحه بودجه می‌توان مدعی بود که با جلسات پی‌درپی و بدون وقفه ردیف به ردیف مورد بحث قرارگرفته‌است و بودجه سال‌آتی از نو نوشته شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: آنچه به طور ویژه دنبال کردم و البته سایر اعضای محترم هم نسبت به آن دغدغه مند بودند توجه ویژه به مناطق و محلات و رفع کاستی‌ها اعم از احداث بوستان‌ها، اقدامات عمرانی مورد نیاز در محلات، بویژه آسفالت معابر فرعی و کوچه‌های خاکی، خرید تجهیزات در سازمان‌های تخصصی همچون آتش‌نشانی، خرید سطل‌های مکانیزه زباله، مباحث مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی و… است.

وی ادامه داد: به تعبیری روشن‌تر نظام‌مند کردن بودجه که ظرفیت نظارت بر اجرای آن ارتقا یابد، در جلسات کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفت.

قهرمانی خاطرنشان کرد: متأسفانه باید عرض‌کنم اغلب مدیرانِ شهرداری نسبت به هر آنچه تحت عنوان لایحه بودجه به شورا ارسال گردیده بود در حوزه‌ی مدیریتی خود اشراف مناسبی نداشتند که نیازمند اصلاح و تجدیدنظر است.

وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون تلفیق همچنان ادامه دارد و در چند روز آتی اطلاعات بودجه را به تفکیک اعلام خواهم کرد، گفت: معتقدم، می‌بایست بودجه‌ای مصوب شود که ردیف‌ها و نحوه هزینه‌ی آنها کاملاً شفاف و غیر رانت زا باشد و این مهم قطعاً با اصلاح تباصر بودجه میسر است و باید مقابل تفسیر شخصی و قائم به فرد بودن اختیارات بودجه‌ای ایستاد، در سایه چنین نگاهی می‌توان انتظار داشت که عدالت در توزیع بودجه و تخصیص آن محقق شود.

تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ساماندهی می‌شود

سید مرتضی اعتصامی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت: لایحه طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر در کمیسیون خدمات شهر و محیط زیست در جلسه رسمی شورای شهر مطرح و پس از بحث و بررسی به اتفاق آرا حاضرین مقرر شد در این خصوص کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی با عضویت رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به عنوان دبیر جلسه، معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، رئیس سازمان فرهنگی –اجتماعی و ورزشی، رئیس اداره کل بازرسی، رئیس اداره کل حراست، رئیس اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرج تشکیل و در این خصوص اتخاذ تصمیم شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهر و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه آمار دقیقی از تابلوهای تبلیغاتی نداریم، افزود: پایش و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر موجب افزایش زیبایی بصری می‌شود.

اعتصامی بیان کرد: با توجه به قانون تشکلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و همچنین آئین نامه پیش آمادگی‌های ساختمان در گذرها و به منظور هماهنگی در ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات محیطی و ساماندهی امور و پاسخگویی به متقاضیان در زمینه نصب و انجام تبلیغات، ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی، چار چوب طرح ساماندهی تبلیغات شهری در چندین ماده و تبصره در خصوص آئین نامه، ضوابط نصب، ساماندهی و عوارض فضاهای تبلیغاتی سطح شهر تعیین شده است.

اعتصامی با اشاره به آشفتگی و نابسامانی بصری تبلیغات در شهر گفت: ساماندهی تبلیغات شهری و محیطی، حذف آلودگی‌های بصری، سایه بان ها و بنرهای فرسوده و حفظ ایمنی شهروندان از اهداف اجرای این طرح است.

ضرورت ارائه خدمات درمانی، رفاهی و بیمه تکمیلی در قراردادهای پاکبان، سبزبان و حفاظت فیزیکی

جواد چپردار رئیس شورای شهر کرج نیز اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ در قراردادهای همکاران پاکبان، سبزبان و حفاظت فیزیکی ارتقا مساعدت‌های رفاهی به ویژه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه به همکاران عزیز پاکبان، سبزبان و حفاظت فیزیکی قول ارتقا رفاه، خدمات درمانی و بیمه تکمیلی داده ایم، اضافه کرد: همه اعضای محترم شورا با تحقق و افزایش بودجه‌های پیشنهادی به شرط ارتقا خدمات رفاهی در قراردادهای جدید موافقت کردند.

کد خبر 556880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.