سرنوشت سود سهامدارانی که سهام عدالت خود را فروختند چه می‌شود؟

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: برخی از افراد که درصدی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، به همان نسبت سود آنها کاهش پیدا می‌کند و سود سهام به دارندگان جدید سهام عدالت واریز می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، «محمدجواد فرهانیان» با بیان اینکه برای دارندگان پرتفوی سهام عدالت به مبلغ اسمی ۵۳۲ هزار تومان حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ امسال قبل از پایان سال واریز می‌شود، اظهار کرد: برای کسانی که سهام عدالت به مبلغ اسمی یک میلیون تومانی دارند، تقریباً دو برابر این رقم واریز می‌شود و هیچ تفاوتی در انتخاب روش مدیریت مستقیم یا مدیریت غیرمستقیم در سهام عدالت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد سال گذشته که سود سهام مربوط به عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ماه ۱۴۰۰ واریز شد، برخی از افراد شماره شبا حساب آن‌ها دارای مشکل بود، به طور مثال حساب آنها راکد بوده یا حساب دو امضایی بوده و یا مشکلات دیگری داشتند که سود آنها به شرکت سپرده‌گذاری برگشت خورد و اگر امسال این افراد شماره شبای حساب فعال بانکی خود را در سامانه سهام عدالت یا سامانه سجام اعلام کنند، امسال هم همزمان با سود سهام سال ۹۹ سودهای سال‌های قبل را هم دریافت خواهند کرد.

مدیر برنامه‌ریزی سمات در مورد اینکه آیا امکان اصلاح شماره حساب وجود دارد، گفت: بله امکان اصلاح شماره حساب جدید متعلق به فرد وجود دارد، همچنین سامانه ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پاسخگوی سهامداران عدالت است؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند، به اصلاح شماره حساب خود اقدام کنند از طریق سامانه سهام عدالت یا سامانه سجام اقدام کنند.

فرهانیان با بیان اینکه در مورد میزان سود سهام عدالت نمی‌توانیم فعلاً عدد دقیقی اعلام کنیم گفت: برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر قسمتی از سود خود را صرف افزایش سرمایه شرکت می‌کنند و به جای سود نقدی سهام جایزه و یا حق تقدم به سهامداران اختصاص می‌دهند یا سهامدار عدالت دارای یک دارایی جدید می‌شود که در آینده می‌تواند از منافع آن استفاده کند، اما به هر حال هر میزان از سودی که برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام شود بعد از تجمیع بلافاصله به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی گفت: تمام تلاش این است که تا قبل از پایان سال جاری توزیع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب ذی‌نفعان واریز شود.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی سمات، سود سهام عدالت برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بر اساس شماره حساب‌های اعلامی در سامانه‌های سازمان خصوصی‌سازی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام و سامانه سهام عدالت واریز می‌شود.

فرهانیان تاکید کرد: مکاتباتی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام شده است که براساس مصوبات شورای عالی بورس و سازمان بورس شرکت‌ها باید هر چه سریع‌تر سود عملکرد خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند تا قبل از پایان سال توزیع سود سهام عدالت برای ذی‌نفعان انجام شود.

کد خبر 556847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.