آنچه در جلسه ۳۱ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات سی‌ویکمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، یکم اسفندماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ در بیست‌وششم دی‌ماه توسط شهردار اصفهان به شورای اسلامی شهر ارائه شده بود و بیش از یک ماه در کمیسیون‌های متفاوت با بیش ۴۴۰۰ نفر-ساعت کار کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع امروز بودجه ۱۴۰۱ به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید، ادامه داد: بر این اساس بودجه شهرداری اصفهان با ۴۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ با عدد ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان به تصویب رسید. کل سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری نیز با بودجه ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومانی قرار است سال آینده به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ کاهش وابستگی به درآمدهای ساختمانی بوده است و این میزان از ۴۰ درصد وابستگی در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ درصد رسید. رشد درآمدهای ساختمانی سال ۱۴۰۰ در دوره گذشته صددرصد پیش‌بینی شده بود و امسال در نهایت ۲۰ درصد افزایش در حوزه درآمدهای ساختمانی وجود خواهد داشت.

صالحی خاطرنشان کرد: توجه به مناطق کم‌برخوردار، توزیع عادلانه و دریافت درآمد عادلانه از مناطق مختلف شهر بر اساس برخورداری و کم‌برخورداری، کاهش وابستگی به درآمدهای غیرپایدار، افزایش درآمدهای پایدار، توجه به موضوع‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی به صورت چند موزه و پردیس خانواده‌محور در حوزه فرهنگی و اجتماعی در بودجه امسال وجود دارد تا کیفیت زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: برای هوشمندسازی بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و از مهم‌ترین موارد آن الکترونیک‌سازی تمام فرایندهای حوزه شهرسازی شهرداری در سال ۱۴۰۱ است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مسئله آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی نیز بخش قابل توجهی از بودجه ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیاردی شهرداری اصفهان را به خود اختصاص داده و حدود ۲,۲۱۲ میلیارد تومان به خرید اتوبوس، احداث خط دو مترو و توسعه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان بودجه اختصاص داده شده است.

کد خبر 556777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.