ضرورت تبدیل مَدرَس ابن‌سینا به قطب گردشگری اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مَدرَس ابن‌سینا با کمک اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان جایگاه تاریخی در اصفهان شناخته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری صبح امروز _یکشنبه، یکم اسفندماه_ در نطق میان‌دستور سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و مذهبی اصفهان، اظهار کرد: یکی از این آثار تاریخی کمتر شناخته شده مدرس ابن‌سینا است. ابن‌سینا، پدر علم پزشکی جهان ۱۵ سال از عمر خود را در اصفهان گذرانده است و این دوران به نام دوران طلایی اسلام شناخته می‌شود.

وی افزود: ابن‌سینا در اصفهان شاگردان فراوانی را تربیت کرد و تعداد زیادی از ۴۵۰ اثر علمی اصیل یا منسوب به او در دوران آرامش زندگی‌اش و به دور از دغدغه‌ها در شهر اصفهان تألیف شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان رسیدگی به مدرس ابن‌سینا که در راستای گذر تاریخی اصفهان قرار دارد را مورد تأکید قرار داد و گفت: این منطقه می‌تواند به قطب گردشگری اصفهان تبدیل شود؛ از چنین گوهری در اصفهان غفلت شده است و نتوانستیم جاذبه‌ای در این زمینه ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدرس ابن‌سینا با کمک اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان جایگاه تاریخی در اصفهان شناخته شود.

کد خبر 556749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.