به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نیک اظهار کرد: دو نوع تاکسی جدید به نام تاکسی زائر و تاکسی مارکت تعریفشده و از طرف سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری و معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم در حال پیگیری آن هستیم.
وی با بیان اینکه راهاندازی تاکسی زائر یکی از خدمات جدید شهرداری در جهت تأمین رفاه زائران در قم است، افزود: در حال حاضر تعدادی تاکسی داریم که به علت محدودیتهای کرونایی از ظرفیتهای آنها بهخوبی استفادهنشده و این افراد در اولویت انتخاب برای این دو نوع سرویس جدید در ناوگان تاکسیرانی هستند.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: قم، مشهد و شیراز سه شهر زائرپذیر هستند که علاوه بر زائر، تعداد قابل توجهی مسافر فصلی نیز دارند.
وی با اشاره به تعریف دو اپلیکیشن جدید برای استفاده از تاکسیزائر و تاکسیمارکت، گفت: استفاده از این دو نوع تاکسی محدودیتی ندارد و همه میتوانند از آن استفاده کنند، اما مسیرهای تردد تاکسی زائر با توجه به هماهنگی انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، در نقاط گردشگرپذیر است و متقاضیان میتوانند با یک نرخ مشخص از شهر بازدید کنند.
نیک انتخاب رانندگان را بر اساس امتیاز و ظرفیتهای آنها دانست و ادامه داد: برای تاکسی مارکت نیز بخشی از هزینهها را فروشگاهها پرداخت کردهاند و بخشی دیگر از نرخ کرایه سهم مسافر خواهد بود؛ توانمندترین رانندگان برای تاکسی زائر و تاکسی مارکت انتخاب میشوند و باید فاکتورهای موردنیاز برای جابهجایی زائر و مسافر را رعایت کنند.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با نصب و راهاندازی سامانه گردشگری نیز مسافران و زائران هنگام تردد در شهر میتوانند بهصورت خودکار و در قالب صوت و تصویر با المانها و مراکز تاریخی و گردشگری شهر آشنا شوند.
وی تاکید کرد: تلاش میکنیم برای سال جدید و با آغاز سفرهای نوروزی بتوانیم سرویسهای مناسبی به زائران و مسافران ارائه دهیم و خدمات رفاهی مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم.
نظر شما