تعریف و تقویت فرهنگ ورزش همگانی در شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ورزش همگانی باید ایجاد، تعریف شود و فرهنگ انجام آن باید بین شهروندان تقویت و آموزش داده شود.

محمدحسین ملایی‌زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت پرداختن به ورزش همگانی، اظهار کرد: برنامه‌های مدون آگاه‌سازی مردم نسبت به انجام ورزش با حداقل امکانات بر عهده رسانه است و در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر می‌توانیم تحت هر شرایطی به صورت آگاهانه ورزش را در برنامه داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز شهری سالم و در نهایت کشوری سالم می‌خواهیم؛ ابتدا باید شهروندانی سالم داشته باشیم و این مهم محقق نخواهد شد، جز آن‌که ورزش به برنامه فعالیت روزانه افراد اضافه شود و به دنبال آن به یک مطالبه، خواست و نیاز عمومی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در حال حاضر دچار رکود و سکون شده فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه ورزش همگانی است، ورزشی که به صورت جمعی برگزار شود زمینه‌ساز نشاط، سرزندگی، افزایش مراودات اجتماعی و در نهایت سبب افزایش سلامت روح و تن می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های ورزش جمعی در دوران شیوع کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، در حالی که به عنوان یکی از عوامل مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود، البته هم در شرایط کنونی و هم در شرایط پیش از کرونا ورزش همگانی در اهواز آن طور که شایسته است، فرهنگ‌سازی نشده است و این ورزش جمعی به نوعی مهجور مانده است.

ملایی‌زمانی با اشاره به ایجاد بستر و زمینه برای حضور بانوان در فعالیت‌های ورزشی، اضافه کرد: در این خصوص به صورت مقطعی و محدود اقداماتی انجام می‌شود، اما بستر مناسب برای حضور بانوان در زمینه ورزش و فعالیت‌های ورزشی فراهم نمی‌شود، بانوان به عنوان ستون‌های خانه و خانواده باید بتوانند از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی به نحو شایسته بهره ببرند.

وی تاکید کرد: اولویت بودجه ورزشی در سال آینده با همکاری خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تکمیل و بازسازی زمین‌های موجود و تخریب شده است و پس از آن واگذاری به مجموعه‌های توانمند جهت ارائه خدمات ارزنده به شهروندان در دستور کار است.

کد خبر 556675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.