پاسخگویی صددرصدی به تماس‌های مردمی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز با تاکید بر اینکه سود و بازدهی اتوبوسرانی در رضایت‌مندی شهروندان است، گفت: در این سازمان به صددرصد تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی از طرف مردم در سامانه ۱۳۷ شهرداری و سامانه اتوبوسرانی پاسخ داده می‌شود و پیگیری‌های لازم در خصوص مطالبه آنها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش سبزعلی امروز _شنبه، سی‌ام بهمن‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه اتوبوس دولت موظف است ۸۲.۵ درصد سهم خود را پرداخت کند، اما از سال ۸۹ تاکنون این اقدام از سوی دولت انجام نشده و تنها کمک‌هایی به صورت مقطعی به سازمان‌های اتوبوسرانی ارائه شده است.

وی افزود: از سال ۸۴ اتوبوسرانی‌ها با تصویب هیئت وزیران وارد بخش خصوصی شدند و بر اساس دستورالعمل ابلاغی اتوبوس‌ها باید به اشخاص واگذار شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز با بیان اینکه هزینه حفظ و نگهداری روزانه هر اتوبوس هفت میلیون ریال است، ادامه داد: در ابتدای دهه ۹۰ اتوبوسرانی‌ها وارد فاز بازسازی ناوگان شدند و به صورت جزئی نوسازی اتوبوس‌ها نیز انجام دادند؛ در اهواز نیز با دریافت اعتبارات خزانه‌ای نسبت به تعمیر و بازسازی اتوبوس‌هایی که به دلایل مختلف از رده خارج شده بود، اقدام شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌ها سال‌های زیادی در پارکینگ‌های اتوبوسرانی قرار دارد، گفت: بازسازی اتوبوس‌ها در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که تعداد زیادی از آنها به مرز ۷۰ درصد بازسازی رسیده است و با اتمام کار به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد؛ تعمیر و نوسازی صندلی‌ها، رنگ‌آمیزی اتوبوس، تعمیر کولر و قطعات موتوری از جمله مواردی است که در فرایند بازسازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

سبزعلی با اشاره به هزینه بالای قطعات موتوری اتوبوس‌ها، تصریح کرد: با توجه به میزان اتوبوس‌های در حال تعمیر، تعدادی سند خزانه‌ای با مبالغ مختلف به سازمان اتوبوسرانی برای تعمیر اتوبوس‌ها اختصاص یافت و در طول سال‌جاری این اسناد در مجموع به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی هشت ماهه اتوبوسرانی سبب افزایش هزینه نگهداری اتوبوس‌ها شد و با توجه به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد اتوبوس‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار داشت با تعطیلی سازمان در دوران شیوع کرونا، این اتوبوس‌ها از بخش خصوصی خریداری شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز ادامه داد: بر همین اساس تسهیلاتی تا سقف ۳۳ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی ابلاغ شد تا این اتوبوس‌ها توسط شرکت‌های دارای مجوز تعمیر شوند، همچنین با تاکید و پیگیری شهردار جدید اهواز با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف خزانه پس از انتخاب بانک عامل نسبت به خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سود و بازدهی اتوبوسرانی در رضایت‌مندی شهروندان است، گفت: در این سازمان به صددرصد تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی از طرف مردم در سامانه ۱۳۷ شهرداری و سامانه اتوبوسرانی پاسخ داده می‌شود و پیگیری‌های لازم در خصوص مطالبه آنها انجام شده است.

سبزعلی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی اهواز و دمای بالای هوا در اکثریت ماه‌های سال، تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها امکان‌پذیر نیست، با این حال در ماه‌های معتدل و خنک این کار انجام می‌شود.

کد خبر 556592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.