گازرسانی به روستاهای محروم در دستور کار قرار گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس، مصوبات نظارت میدانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پنج شهرستان استان فارس که در محل استانداری برگزار شد را تشریح کرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پنج شهرستان فیروزآباد، فراشبند، قیر، سپیدان و بیضا، اظهار کرد: تأمین آب شرب از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه قیر بود، از این رو مقرر شد جهت تأمین آب شرب شهر مذکور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور علاوه بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار موجود برای سال ۱۴۰۱ که به صورت صددرصد تخصیص داده می‌شود، ۱۰ میلیارد تومان نیز از منابع در اختیار، بابت این طرح پرداخت کند.

وی افزود: همچنین مقرر شد فاز اول آبرسانی به ۱۷ روستای شهرستان بیضاء (مجتمع تخته سنگ) از خط دوم آبرسانی به شیراز به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واگذار شود و این پروژه حداکثر تا تیرماه ۱۴۰۱ به پایان برسد. در فاز دوم، آبرسانی به شهر بیضاء و مجموعه ۳۳ روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد تأمین آب شرب ۱۸ روستای قیر و کارزین، از طرق ارتقای تصفیه‌خانه و بالا بردن بهره‌وری تأمین شود و آب شرب مصرفی دهرم فراشبند به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب تأمین هزینه و اجرا شود.

خضریان خاطرنشان کرد: برای احداث قطعات یک، دو و سه بزرگراه کوار به فیروزآباد مقرر شد تونل شماره دو (زنجیران) به طول پنج کیلومتر حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و در ایام اوج ترافیک نوروزی، با هماهنگی راهداری و نیروی انتظامی، عبور و مرور برقرار شود.

وی گفت: همچنین پیمان‌سپاری و عملیات احداث محور فیروزآباد به جم، با مشارکت ۲۵ درصدی وزارت نفت، ۲۵ درصد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، ۲۵ درصد وزارت راه و شهرسازی، ۱۵ درصد شستا، پنج درصد شرکت کربنات سدی و پنج درصد فولاد کوار تا خرداد ۱۴۰۱ پیگیری و آغاز خواهد شد. توافقات پنج جانبه حداکثر تا پایان سال به امضا می‌رسد.

خضریان تاکید کرد: در این راستا یادآور می‌شود عملیات عمرانی ابتدای قطعه سوم به طول هفت کیلومتر در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان انجام خواهد شد و در آزادراه شیراز-اصفهان، دو تبادل برای شهرهای بیضاء و سپیدان با رعایت اصول فنی، توسط شرکت ساخت ایجاد شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشست شب گذشته مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تعریض، خط‌کشی و نصب علائم مورد نیاز برای جاده میمند به سه‌راهی میمند-فیروزآباد را انجام دهد و برای آسفالت راه نوجین مُسقان به شیراز واقع در فراشبند که توسط خیرین بازگشایی شده است، توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قیر تأمین شود و زیرسازی توسط استانداری انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان مقرر شد حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱، برای این دو حوزه انتخابیه، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان (هر حوزه انتخابیه ۳۰ میلیارد تومان) در اختیار استان قرار گیرد تا پروژه‌های اولویت‌دار با نظر استان انجام شود و قیر مورد نیاز (۱۰۰۰ تن) برای تعریض جاده پیست پولادکف، توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین شود.

وی با اشاره به مصوبات عمرانی نشست مذکور، ادامه داد: مقدمات احداث شهرک صنعتی، تخصصی صنایع دارویی و بهداشتی در ۱۶۰ هکتار حداکثر تا شهریور ۱۴۰۱، توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران فراهم می‌شود و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور تا ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار شهرک صنعتی، تخصصی صنایع دارویی و بهداشتی سپیدان قرار می‌دهد. البته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پیرو توافقات قبلی در این پروژه مشارکت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در صورت استفاده از ظرفیت تهاتر نفت، در این پروژه مشارکت خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: مسکن مهر شهرستان قیر دارای مشکلاتی است؛ لذا مقرر شد جهت حل مشکل فاضلاب و آسفالت محوطه مجموعه مسکن مهر شهر قیر، مبلغ یک میلیارد تومان توسط سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شود.

خضریان ادامه داد: پیرو خشکسالی‌های اخیر مقرر شد جهت تأمین آب کشاورزی مورد نیاز برای ۲۰۰۰ هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شهر قیر، سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب از سد سلمان فارسی به این اراضی تخصیص داده شود و با توجه به اینکه خطوط انتقال آب از بند اسلام‌آباد بخش افزر به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی احداث نشده است، شرکت آب منطقه‌ای از پلمپ چاه‌های حفر شده در زمین‌های دارای حقابه (افزر، قیر و کارزین) در حریم رودخانه خودداری کند. البته در این نشست مقرر شد ۱۰ لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهرک صنعتی دارویی نیز تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: توسعه و تکمیل بیمارستان امام محمد باقر (ع) از نیازهای مردم منطقه است؛ لذا مقرر شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از محل سود پالایشگاه اصفهان و یا هر محل دیگری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح پرداخت کند و دستگاه سی‌تی اسکن شهر فراشبند نیز توسط وزارت بهداشت تأمین شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: از بعضی نقاط شهرستان‌های بازدید شده است که فاقد گاز هستند؛ لذا شرکت ملی گاز ایران متعهد شد گازرسانی به دهستان دادنجان و کوهمره میمند و بخش دهستان دژگاه و دهرم شهرستان فراشبند در سال ۱۴۰۱ انجام شود. همچنین شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به روستاهای باقیمانده سپیدان و بیضا که کمتر از ۱۰ روستا هستند را در سال ۱۴۰۱ و قبل از فصل زمستان به اتمام خواهد رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد با مساعدت مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شهرداری میمند قرار گیرد.

خضریان در خصوص تأمین اعتبار اتصال شهر جدید صدرا به شهر بیضا، تاکید کرد: در این راستا مقرر شد به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، تأمین اعتبار صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات تکمیل زمین چمن میمند نیز با پیگیری «فروردین» مرتفع خواهد شد و موضوع احداث و تکمیل فاز دوم پالایشگاه فراشبند با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب گاز و سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیون دلار نیز منوط به برگزاری جلسه‌ای در مجلس با حضور وزیر نفت، استاندار فارس و نماینده این حوزه انتخابیه شد.

کد خبر 556452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.