توسعه ایستگاه‌های فضایی؛ جهشی در توریسم فضایی

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: امروزه توریسم فضایی بسیار مطرح شده است و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای با سفینه‌های مخصوص پرواز و در ایستگاه فضایی اقامت کنند. بنابراین شرکت‌های فضایی به فکر ساخت ایستگاه‌های فضایی توریستی هستند؛ زیرا ایستگاه فضایی بین‌المللی با رویکرد پژوهشی ساخته شده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ایستگاه فضایی بین‌المللی آغازی برای ساخت هتل‌های فضایی است، اظهار کرد: امروزه بسیاری از سازمان‌های فضایی در حال تحقیق پیرامون ایده قدیمی ساخت هتل‌های فضایی هستند.

وی افزود: امروزه توریسم فضایی بسیار مطرح شده است و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه به وسیله سفینه‌های مخصوص پرواز و در ایستگاه فضایی اقامت کنند؛ بنابراین شرکت‌های فضایی به فکر ساخت ایستگاه‌های فضایی توریستی هستند زیرا ایستگاه فضایی بین‌المللی با رویکرد پژوهشی ساخته شده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: بیشتر سازه‌های فضایی بدون سرنشین است و هنگامی که بحث زندگی در فضا مطرح می‌شود، شرایط بسیار پیچیده خواهد شد؛ زیرا اگر بخواهیم در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی کنیم باید به صورت مستمر اکسیژن و آب در دسترس داشته‌باشیم و سازه نیز در مقابل پرتوهای خورشیدی ایمن شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم برای زندگی وجود آب در ایستگاه فضایی است که در حال حاضر این مسئله با یک ساختار بسیار پیچیده برای سرنشینان دائمی آن فراهم شده است؛ اما به دلیل اینکه امکان انتقال آب وجود ندارد در نتیجه نیازمند سیستم‌های تصفیه آبی هستیم تا به صورت متداول آب در دسترس فضانوردان و توریست‌ها قرار بگیرد.

مرادی اضافه کرد: ایمنی در برابر شهاب‌سنگ‌ها و وجود سامانه اطفای حریق و امنیتی از جمله مسائل دیگری است که برای زندگی در ایستگاه فضایی لازم است؛ زیرا تمام برق این مکان از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود و اگر شهاب‌سنگی به آن برخورد کند، مشکل‌ساز می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی تاکید کرد: هنگامی که سنگ‌های آسمانی به سمت زمین حرکت می‌کند با جو زمین برخورد کرده و می‌سوزد، اما در فضا این شرایط وجود ندارد و اگر شهاب‌سنگی به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک شود می‌تواند آسیب‌های شدیدی به آن وارد کند.

کد خبر 556378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.