پرسپولیس ۲ _ آلومینیوم صفر/ پایان خوش در روز بد با تعویض‌های طلایی یحیی

پرسپولیس در روزی که کیفیت همیشگی را نداشت، با دو گل از سد شاگردان خطیبی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب جمعه _ ۲۹ بهمن ماه _ در ورزشگاه آزادی تهران میزبان آلومینیوم بود که این مسابقه با برتری دو گله پرسپولیسی‌ها خاتمه یافت.

هفته هجدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: حامد پاکدل (دقیقه ۷۶- برای پرسپولیس) - رضا اسدی (دقیقه ۴+۹۰- برای پرسپولیس)

اخطار: میلاد فخرالدینی (دقیقه ۴۵- از آلومینیوم) - رسول خطیبی (دقیقه ۴۵- از آلومینیوم) - وحید امیری (دقیقه ۸۷- از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، رامین رضائیان، سعید آقایی (دقیقه ۶۸- حامد پاکدل)، کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۸۵- رضا اسدی)، میلاد سرلک، وحید امیری، احسان پهلوان، مهدی ترابی (دقیقه ۸۵- علی شجاعی)، مهدی عبدی (دقیقه ۸۰- سید جلال حسینی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

آلومینیوم اراک: حسین پور حمیدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان‌زاده، امیر نوری (دقیقه ۴۶- محمد علی‌نژاد، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده (دقیقه ۷۰- محمدرضا آزادی)، پوریا آریاکیا، میلاد فخرالدینی، اسماعیل شریفات (دقیقه ۷۰- امید سینک)، مهرداد بایرامی (دقیقه ۴۶- علی آل‌کثیر)، محمود قاید رحمتی (دقیقه ۸۴- میثم مجیدی)

سرمربی: رسول خطیبی

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند. تیم میزبان توپ را بیشتر در اختیار دارد اما درگیری سر تصاحب توپ در میانه میدان ادامه دارد. بیشتر برنامه پرسپولیسی‌ها به ارسال از کناره‌ها خلاصه شده که حتی یک بار نیز با همین روش دروازه آلومینیوم را باز کردند که داور آن را آفساید تشخیص داد. شاگردان خطیبی نیز چشم به ضد حملات دوخته‌اند و در چنین موقعیت‌هایی پر تعداد حاضر می‌شوند. دقایق پایانی فشار حملات سرخ‌پوشان افزایش یافت اما مثمر ثمر واقع نشد تا بازی با همین نتیجه در نیمه نخست به پایان برسد.

خطیبی برای نیمه دوم دو تغییر در تیم خود ایجاد کرد تا بتواند نبض بازی را به دست بگیرد. با این وجود زورآزمایی دو تیم در بیشتر دقایق به مساوات پیش می‌رفت هر دو موقعیت‌های خطرناکی خلق کردند. اواسط نیمه دوم شاگردان خطیبی برتری محسوسی پیدا کرده بودند اما غفلت و ناهماهنگی در خط دفاعی، موجب شد تا پاکدل با فرصت طلبی تیمش را یک هیچ پیش اندازد.

بعد از گل، پرسپولیسی‌ها رو به بازی تدافعی آوردند و گل محمدی مدافعین تازه نفس خود را به میدان فرستاد. با این حال پرسپولیس دست از حملات خود نکشید تا در وقت‌های تلف شده به گل دوم خود برسد.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۷۶- حامد پاکدل) - ناهماهنگی مدافعین آلومینیوم باعث شد تا پاس کم رمق ترابی به پاکدل برسد. پاکدل با چند قدم خود را به محوطه آلومینیوم رسانده با پور حمیدی تک به تک کرد تا با بغل پا دروازه حریف را فرو ریزد. به نظر می‌رسید پاس ترابی در موقعیت مشکوکی به مهاجم سرخ‌پوش رسیده باشد.

۰-۱ (دقیقه ۴+۹۰- رضا اسدی) - شوت علی شجاعی از زاویه بسته را پور حمیدی دفع کرد تا در سوی دیگر، رضا اسدی دروازه خالی از گلر آلومینیوم را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- نقی زاده روی پاس هم تیمی فرار کرد اما ضربه او از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- حرکت مهدی عبدی روی پاس عمقی موقعیت خوبی برای او فراهم کرد اما شوت عبدی در چهارچوب نبود.

دقیقه ۴۳- ارسال ترابی روی کاشته به دست آمده برای این تیم به شکلی خطرناک از کنار دروازه پور حمیدی به اوت رفت.

دقیقه ۲+۴۵ - ضربه ایستگاهی رضائیان از پور حمیدی گذشت ولی بازیکن پرسپولیس در زدن توپ ناموفق بود.

دقیقه ۵۱- همکاری خوب آلومینیومی‌ها در نهایت توپ را به آل کثیر رساند اما ضربه او در چهارچوب نبود.

دقیقه ۵۸- ضد حمله پرسپولیسی‌ها با حرکت تکنیکی عبدی همراه شد و او توپ را برای رضائیان کاشت اما شوت رضائیان با فاصله چند متری از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- اشتباه هنانوف در دفع پاس چیپ آلومینیومی‌ها توپ روی پا شریفات آورد اما شوت او مستقیماً در دستان لک جا گرفت.

دقیقه ۷۴- شوت سرکش بازیکن آلومینیوم از فاصله دور را لک دفع کرد.

نکات ویژه:

* وحید امیری در دقیقه ۱۵ روی ارسال از جناح چپ موفق به گشودن دروازه آلومینیوم با ضربه سر شد اما داور به دلیل آفساید گل را نپذیرفت.

* دقیقه ۳۹ فرار اسماعیل شریفات که تقریباً در موقعیتی برابر داشت، توسط کمک داور اعلام شد تا موقعیتی استثنایی برای اراکی‌ها از دست برود.

* حامد پاکدل پس از آنکه موفق به گشودن دروازه تیم سابق خود شد، با خوشحالی زایدالوصفی لوگو پرسپولیس را بوسید.

کد خبر 556367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.