افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده است

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی با رد برخی اخبار منتشر شده درخصوص منتفی شدن افزایش حقوق سربازان در سال آینده گفت: حقوق سربازان از محل تبصره هفت بودجه تامین می‌شود و ارتباطی به موضوع خرید سربازی ندارد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده است و در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان در سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، از افزایش ۶۰ تا ۹۰ درصدی حقوق سربازان خبر داد و گفت: این افزایش بر مبنای وضعیت تاهل و منطقه ارائه خدمت آنها انجام می‌شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ‏حقوق ماهیانه سربازان متاهل پنج میلیون تومان خواهد شد، گفت: ‏به‌طور میانگین حقوق سربازان نسبت به امسال سه برابر می‌شود؛ حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی نیز معادل ۶۰ درصد یک پایور، سربازان مجرد عملیاتی معادل ۷۵ درصد یک پایور و سربازان متاهل معادل ۹۰ درصد یک پایور خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق گفت: ‏پارسال متوسط حقوق سربازان ۳۰۰ هزار تومان بود که این رقم امسال به ۱.۵ میلیون تومان رسید و سال بعد بالای ۳.۵ میلیون تومان خواهد شد.

وی ادامه‌داد: در سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کمتر از سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

میرتاجدینی با رد برخی اخبار منتشر شده درخصوص منتفی شدن افزایش حقوق سربازان در سال آینده گفت: حقوق سربازان از محل تبصره هفت بودجه تامین می‌شود و ارتباطی به موضوع خرید سربازی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد نیروهای مسلح نیز موافق این افزایش حقوق است، یادآور شد: افزایش حقوق سربازان و اعطای کارت معافیت رایگان برای سربازان با ۳۰ سال سن و دو فرزند در سال آینده به تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان بستگی دارد.

منبع: ایرنا
کد خبر 556268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.