سرفیس لپ‌تاپ ۵ مایکروسافت چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که سرفیس لپ‌تاپ ۵ مایکروسافت احتمالا به پردازنده AMD Ryzen 7 6980U مجهز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرفیس لپ‌تاپ پنج مایکروسافت که مدل جایگزین سرفیس لپ‌تاپ چهار مایکروسافت است، با بهترین پردازنده‌های کم‌مصرف کلاس اینتل و AMD وارد بازار خواهد شد. سرفیس لپ‌تاپ پنج در دو مدل با نمایشگر ۱۳.۵ اینچ و ۱۵ اینچ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، انتظار می‌رود که نمایشگر این محصول دارای نسبت تصویر سه به دو و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ باشد، نرخ نوسازی پیش‌بینی شده نیز ۱۲۰ هرتز است.

مدل ۱۵ اینچ سرفیس لپ‌تاپ پنج به یکی از دو تراشه Intel Core i7-1280P با ۱۴ هسته یا AMD Ryzen 7 6980U با هشت هسته مجهز خواهد شد. مدل ۱۳.۵ اینچی این لپ‌تاپ جدید نیز به پردازنده AMD Ryzen 5 6680U با شش هسته یا یکی از دو پردازنده Intel Core i5-1240P و Intel Core i7-1280P با ۱۲ هسته مجهز می‌شود. این محصول به استاندارد تاندربولت چهار مجهز خواهد شد، مدل پیشین لپ‌تاپ فقط از USB-C پشتیبانی می‌کرد که از نوع ۳.۱ نسل دو بود و جز دسته درگاه‌های تاندربولت قرار نمی‌گرفت.

پردازنده AMD Ryzen 7 6980U توانایی پشتیبانی از حافظه LPDDR4S را دارد، اما متأسفانه این پردازنده به صورت رسمی رونمایی نشده است؛ بنابراین اطلاعاتی درمورد مشخصات فنی آن در دسترس قرار نگرفته است. همه پردازنده‌های سری رایزن ۶۰۰۰ بر پایه معماری رمبرنت که تا کنون معرفی شده‌اند از DDR5 یا LPDDR5 پشتیبانی می‌کند، اما هنوز مشخص نشده است که Ryzen 7 6980U و Ryzen 5 6680U از چه سیلیکونی استفاده می‌کند.

کد خبر 556111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.