پیشنهاد بودجه ۲۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین اضافه شد.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین، اظهار کرد: پس از بررسی‌های مضاعف در صحن شورای اسلامی شهر قزوین، بودجه پیشنهادی شهرداری با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی همراه بود. با جذب سرمایه‌گذاری مطمئن تحقق بودجه میسر می‌شود. تأمین و تعیین منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۱ به صورت واقعی بسته شده است و مانند سال‌های گذشته حباب‌گونه نیست.

وی ادامه داد: شهرداری قزوین بودجه پیشنهادی خود را برای سال ۱۴۰۱ را حدود دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان ارائه داده بود که پس از بررسی‌های انجام شده با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی در صحن شورا به دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان ارتقا یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: از بودجه پیشنهادی ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهرداری و امورات مربوط به آن و مابقی برای هزینه‌های عمرانی و پرداخت بدهی به بانک شهر است، بر اساس بررسی‌های انجام شده در صحن شورای اسلامی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن از طریق فروش املاک و مستغلات پیش‌بینی شده است تا بتوانیم بدهی‌های شهرداری را در کمترین زمان تسویه کنیم.

وی با اشاره به فروش برج‌های شهرداری قزوین برای تسویه بدهی‌ها به بانک شهر، گفت: یکی از املاک و مستغلاتی که در بودجه پیش‌بینی شده است، مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان از فروش برج ستاره پونک است و سایر آن از فروش زمین امکان‌پذیر خواهد شد.

وی افزود: از شاخصه‌های بودجه ۱۴۰۱ این است که هیچ پروژه جدیدی پیش‌بینی نشده و اولویت‌های شهرداری در تسویه بدهی‌های کلان شهرداری به بانک شهر، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ برابر پیش‌بینی‌ها انجام شده است تا رفاه شهروندان در عبور و مرور و تردد میسر شود، همچنین طرح کمربندی شرق، از جانبازان به پل امام رضا (ع) نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 556083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.