پیش‌نویس لایحه اختیارات وزارت میراث‌فرهنگی سال ۱۴۰۱ به دولت تحویل می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: در بخش‌هایی از پیش‌نویس لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارتخانه تغییراتی ایجاد کردیم که در حال ارزیابی و تدوین نهایی است و در سال ۱۴۰۱ به دولت تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدعزت‌الله ضرغامی اظهار کرد: لایحه وظایف و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در دولت دوازدهم به صورت مقدماتی تدوین شده است، به بسیاری از مأموریت‌های وزارتخانه اشاره کرده است اما با توجه به نگاه تحولی که به همه بخش‌ها داریم مجدداً در حال ارزیابی است و برای این‌که بتوانیم سیاست‌های جدید را جلو ببریم در برخی از بخش‌ها تغییراتی ایجاد می‌کنیم که در آینده نزدیک و احتمالاً در سال ۱۴۰۱ به دولت تحویل داده می‌شود.

ضرغامی با اشاره به دیدار روز یکشنبه _بیست‌وچهارم بهمن‌ماه_ با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی با امکانات گسترده‌ای که در ۸۰ نقطه جهان حضور دارند، تبلیغ حوزه گردشگری و ترویج و معرفی صنایع‌دستی ایران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد درباره صنایع‌دستی گفت‌وگوی مفصلی صورت گرفت و همه رایزنان فرهنگی از همان روز دیدار نمایندگی‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسئولیت ترویج و معرفی صنایع‌دستی را خواهند داشت.

ضرغامی گفت: در جلساتی مشترک که با رایزنان فرهنگی برگزار خواهد شد مأموریت آن‌ها در هر سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشریح می‌شود و قطعاً تلاش‌های رایزنان نقش مهم و مؤثری در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی در سطح جهانی دارد.

به گزارش ایمنا و بر اساس مصوبه بیست‌وچهارم تیرماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی ارتقا ساختاری یافت و با تأیید شورای نگهبان در مرداد همان سال این وزارتخانه تشکیل شد. پیش‌نویس لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی به هیئت دولت دی‌ماه ۱۳۹۹ ارائه شده بود که این پیش‌نویس با آغاز دولت سیزدهم ضرورت یافت که بر اساس رویکردهای تحولی دولت مجدداً ارزیابی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 555934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.