بازسازی سطح یک ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان این‌که در حال حاضر با توجه به عمر بالای ناوگان، اتوبوس‌ها در سطح یک (از صفر تا صد) بازسازی می‌شود، گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در این سطح بازسازی شده است.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در حال حاضر با ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهد.

وی افزود: این تعداد اتوبوس با توجه به وضعیت فعلی شهر، شرایط شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی در سطح شهر فعال است، زیرا خارج از این محدودیت‌ها، شهر ما به حداقل یک‌هزار اتوبوس فعال نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان این‌که با توجه به مشکلات تولید و واردات اتوبوس در کشور، عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر از حد متوسط فراتر رفته است، ادامه داد: سال ۹۴ متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی حدود ۴.۵ سال بود، اما از آن سال به بعد با توجه به سیاست‌های کلان دولت و محدودیت‌های واردات، تولید و تعطیلی بعضی از کارخانجات، همچنین افزایش بسیار زیاد قیمت اتوبوس‌های تولید شده، میانگین عمر این ناوگان به ۱۰.۸ سال رسید که این شرایط شایسته شهر اصفهان نیست.

وی با اشاره به خرید اتوبوس‌های جدید، گفت: سال گذشته طی دو مرحله ۲۰ دستگاه اتوبوس با برند "عقاب افشان" و ۲۵ دستگاه اتوبوس را از شرکت ایران خودرو دیزل خریداری کردیم که در خطوط مختلف اتوبوسرانی مورد استفاده قرار گرفت.

روحانی در خصوص روند بازسازی اتوبوس‌های شهر، خاطرنشان کرد: در گذشته اتوبوس‌های جدید پس از گذشت پنج سال بازسازی می‌شد، اما در حال حاضر با توجه به عمر بالای ناوگان، اتوبوس‌ها در سطح یک (از صفر تا صد) بازسازی می‌شود و تاکنون ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در این سطح بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای خرید اتوبوس‌های جدید در نظر گرفته شده است و مدیریت شهری نیز برای این موضوع دغدغه دارد؛ لذا هدف‌گذاری لازم انجام شده است تا ناوگان اتوبوسرانی جوانی را در شهر شاهد باشیم.

کد خبر 555873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.