سرانه فضای سبز مناطق کم‌برخوردار کرج افزایش می‌یابد

شهردار کرج با تاکید بر ارتقای سرانه فضای سبز مناطق کم‌برخوردار این شهر، گفت: تدوین سیاست‌های توسعه فضای سبز باید بر اساس توسعه پایدار و ارتقای بهره‌وری منابع باشد.

مصطفی سعیدی‌سیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دوره ششم مدیریت شهری کرج اهتمام ویژه‌ای برای محرومیت‌زدایی و پوست‌اندازی عمرانی و اجتماعی از چهره محلات کمترتوسعه‌یافته شهر دارد.

وی با اشاره به افتتاح پارک دانایی در اراضی ۷۲ هکتاری تپه مرادآب، افزود: این پارک ۲۳ هکتار وسعت دارد و برای بهره‌برداری از آن میلیاردها تومان اعتبار صرف شده است که نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری به توسعه فضای سبز در راستای مقابله با روند فزاینده آلودگی هوا، توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت خانوارها و تقویت نشاط و سرزندگی اجتماعی است.

شهردار کرج ضمن قدردانی از مسئولان سابق مدیریت شهری در راستای احداث پارک دانایی، تصریح کرد: توسعه فضای سبز در مناطق کمتربرخوردار در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد، البته تدوین سیاست‌های توسعه فضای سبز باید بر اساس توسعه پایدار و ارتقای بهره‌وری منابع باشد.

وی با بیان این‌که پس از بهره‌برداری از پارک دانایی، تکمیل رینگ ۳۰ متری اسلام‌آباد نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: با توجه به رشد روز افزون شهرنشینی که ساختار اکولوژیکی شهرها را دستخوش تغییرات وسیعی کرده است، نیاز به ایجاد و توسعه فضاهای سبز شهری به عنوان مهم‌ترین تعدیل‌کننده‌های زیست‌محیطی شهری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

سعیدی‌سیرایی با اشاره به حضور و حمایت نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی و تصویب بودجه سال آینده شهرداری کرج، گفت: امیدواریم سهم مناسبی برای حوزه عمرانی شهرداری در نظر گرفته شود.

کد خبر 555836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.