تاثیر بحران مسکن لوکزامبورگ بر اقتصاد بلژیک

بحران مسکن در استان لوکزامبورگ، واقع در کشوری اروپایی با همین نام، اقتصاد سایر کشورهای همسایه را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قابل توجه هزینه‌ها در بلژیک نیز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لوکزامبورگ از افزایش بی‌سابقه هزینه مسکن خبر داده و مدعی شده‌اند که نرخ مسکن طی یک سال گذشته، حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است که این میزان با هیچیک از سایر نقاط کشور قابل مقایسه نیست. این رویداد بر مهاجرت هر چه بیشتر ساکنان استان به کشورهای همسایه منجر شده و اقتصاد آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر، حدود ۷۰ هزار نفر از مردم استان لوکزامبورگ، یعنی حدود ۱۰ درصد از کل جمعیت کشور در فرانسه، بلژیک و آلمان زندگی می‌کنند که البته هر روزه بر تعداد این افراد افزوده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که مهاجرت مردم لوکزامبورگ به بلژیک، منجر به افزایش ۲۱ درصدی هزینه مسکن در آن طی پنج سال گذشته شده ضمن اینکه اقتصاد کشور میزبان را نیز از جنبه‌های دیگری تحت تأثیر قرار داده است. جالب این‌که، هزینه اموالی که در بزرگراه‌های میان لوکزامبورگ و بلژیک واقع شده از ارزشی به مراتب بالاتر از سایر دارایی‌ها برخوردار است و در نتیجه، تنها افراد ثروتمند توانایی سکونت در آن‌ها را دارند.

تاثیر بحران مسکن لوکزامبورگ بر اقتصاد بلژیک

بسیاری از منتقدان استدلال کرده‌اند که شرایط کنونی حاکم بر مهاجرت مردم لوکزامبورگ به بلژیک، کیفیت زندگی شهروندان کشور میزبان را به طور قابل توجهی کاهش داده زیرا هزینه‌های دیگر را تحت تأثیر قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی است که در حال حاضر، قیمت یک خانه معمولی در لوکزامبورگ به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو می‌رسد که همین امر، زندگی را برای بسیاری از مردم طبقه پایین و حتی متوسط شهر دشوار کرده و آن‌ها را به ادامه زندگی در سایر کشورهای همسایه سوق داده است.

کد خبر 555734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.