آلودگی هوا به جذب سرمایه‌گذار در شهر اراک آسیب می‌زند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: آلودگی هوا صدمه‌ای بزرگ به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در شهر اراک می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عین القضاتی در بیست و نهمین صحن علنی شورای اراک که با محوریت بررسی علل آلودگی هوا با حضور سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین (ع) و گرامیداشت روز مرد و روز پدر، اظهار کرد: مسئله آلودگی هوای شهر اراک باعث شده که این شهر در هم ردیف شهرهای آلوده کشور باشد و این موضوع نه تنها مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است، بلکه صدمه‌ای بزرگ نیز به مبحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در شهر اراک می‌زند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر خواهان این موضوع هستند که اداره کل محیط زیست استان مرکزی مجموعه تلاش‌ها و اهم اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر جهت مقابله، پیشگیری و رفع آلودگی هوا را برای اطلاع عموم شهروندان، اعلام و شفاف‌سازی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک، تصریح کرد: آن چیزی که در جامعه شاهد هستیم، دیدگاه چسب زخمی به سازمان محیط زیست استان مرکزی است که زمان ایجاد زخم، چسب روی آن قرار داده می‌شود تا بقیه نبینند چه اتفاقی افتاده است، لذا این نگاه چسب زخمی باید از سازمان محیط زیست برداشته شود.

وی خطاب به سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی، گفت: باید مشخص شود واقعیت‌هایی که مانع از حرکت رو به جلو سازمان محیط زیست می‌شود، چیست؟ آیا طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک را در دستور کار دارید و پیشرفت آن در چه مرحله‌ای است؟ آخرین وضعیت اجرای قانون هوای پاک که مصوبه مجلس را دارد و در دولت قبل نیز اعلام شده به چه صورت است؟

عین القضاتی در خصوص وضعیت دستگاه‌های پایش و تشخیص کیفیت هوای شهر اراک که در حال حاضر از کار افتاده است، گفت: با توجه به از کار افتادن این دستگاه‌ها، مشخص نیست وضعیت آلودگی هوای شهر اراک چگونه پایش می‌شود، البته سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی به عنوان یک مسئول باید اعلام کند که چه نویدی دارد برای اینکه گفته شود سازمان محیط زیست نسبت به مسئله آلودگی هوا بی‌تفاوت نیست.

کد خبر 555683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.