پیشنهاد وزیر ورزش به عراقی‌ها: برگزاری رویداد ورزشی بین دو مسیر ایران و عراق

وزیر ورزش و جوانان گفت: چند پیشنهاد دارم و امیدوارم به هم کمک کنیم تا در مجامع بین‌المللی دو کشور بهترین پست‌ها را کسب کنند.

به گزارش ایمنا، حمید سجادی در نشست مسئولان ورزش ایران با هیئت عراقی بیان کرد: خدمت میهمانان خوشامد می‌گویم. خوشحالم برخی رؤسای فدراسیون‌های عراق در ایام عزیزی در ایران حضور دارند. در این ایام ما ایرانی‌ها حال خوشی داریم و شما را در این حال خوش سهیم می‌کنیم. امیدوارم حضور شما و ابتکار عمل کمیته ملی المپیک دو کشور آغازی بر همکاری‌های بیشتر باشد. قبلاً همکاری‌هایی بوده اما هر دو کشور می‌دانیم کافی نیست و باید توسعه دهیم.

او افزود: توسعه ورزشی قهرمانی این دو کشور دوست و همسایه باعث تقویت روابط دو کشور می‌شود. آرزوی من این است که ایران برای توسعه زیرساخت‌های ورزش عراق، مفید واقع شود. چند پیشنهاد دارم؛ خاستگاه چوگان در ایران است و امیدوارم این رشته ورزشی را در دو کشور تقویت کنیم. هر دو کشور منابع طبیعی خوبی دارد و باید برنامه‌ریزی و از آن‌ها استفاده کنیم. برای نمونه ایران کوه و پیست‌های اسکی خوبی دارد و امیدوارم برنامه‌ریزی کنید تا از آن‌ها استفاده کنیم. آخرین پیشنهاد من است در رشته‌های اسکیت، دوچرخه‌سواری، موتورسواری، دوومیدانی رویدادهایی برنامه‌ریزی کنیم که از ایران شروع شود و در عراق به پایان برسد یا برعکس. برنامه‌ریزی کنیم تا این چنین رویدادهایی را برگزار کنیم و خوب است از شهرهای زیارتی ما و عراق عبور کنند. به هم کمک کنیم که در مجامع بین‌المللی بهترین کرسی‌ها و پست‌ها را دو کشور به دست آورند.

منبع: ایسنا

کد خبر 555649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.