کلاه‌برداری با آگهی فروش فرش به قیمت کارخانه

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با آگهی جعلی فروش فرش ارزان‌قیمت در سایت‌های واسطه‌گر از شهروندان کلاه‌برداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط دو نفر از شهروندان به پلیس فتا با موضوع کلاه‌برداری از طریق درج آگهی جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی‌ها با مشاهده آگهی مربوط به فروش فرش به قیمت کارخانه در سایت دیوار، با فرد آگهی‌دهنده تماس می‌گیرند و هریک از مال‌باخته‌ها مبلغ ۵۰ میلیون ریال به‌حساب فروشنده واریز می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: برابر مستندات ارائه شده توسط مال‌باخته‌ها، فرد کلاه‌بردار جهت جلب اعتماد خریداران تصاویری جعلی از بارگیری کالا و رسید باربری ارسال می‌کند و شاکی‌ها پس از مدتی با توجه به دریافت نکردنِ کالا، خواستار پیگیری موضوع از سوی پلیس فتا می‌شوند.

وی با اشاره به دستگیری کلاه‌بردار، تصریح کرد: در نهایت با اقدامات تخصصی کارشناسان همراه با دستور مقام قضائی، متهم شناسایی و ضمن عودت وجه کلاه‌برداری به مالباختگان، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در قوانین سایت‌های واسطه‌گر ذکر شده است که سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و برعهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند؛ بنابراین افراد در خرید یا فروش کالا از این سایت‌ها به طرف مقابل اعتماد نکنند و از پرداخت وجه یا بیعانه قبل از رؤیت کالا و فروشنده خودداری کنند.

کد خبر 555596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.