با تحقق مذاکرات قیمت مسکن تعدیل می‌شود

عضو هیئت‌ مدیره انجمن انبوه‌سازان با اشاره به افزایش شدید قیمت مسکن طی دو سال اخیر گفت: احتمال می‌رود در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، قیمت نهایی مسکن مانند دیگر بازارها تا حدودی به تعدیل برسد؛ اما تا قبل از این اتفاق، هیچ چشم‌اندازی از آینده این بازار نمی‌توان ارائه داد.

احمد تولا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعلاً هیچ پیش‌بینی از شرایط آینده مسکن نمی‌توان داشت؛ مگر آنکه مذاکرات به نتیجه برسد و تأثیرات روانی خود را بر این بازار نشان دهد.

وی افزود: متأسفانه برجام همه بازارها را شرطی کرده است؛ زیرا بازاری مانند مسکن به زمین و مصالحی وابسته است که تقریباً بیش از ۹۰ درصد آن در داخل تولید می‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت که مسکن وابسته به خارج از کشور است و با دلار سنجیده می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: به دلیل تأثیرات روانی تحریم‌ها بر همه بخش‌ها و به علت روند صعودی دستمزدها، قیمت مسکن هم از این موارد تأثیرپذیری داشته است.

تولا گفت: احتمال می‌رود در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، قیمت‌های ساخت‌وساز و در نتیجه قیمت نهایی مسکن مانند دیگر بازارها تا حدودی به تعدیل برسد؛ اما تا قبل از این اتفاق هیچ چشم‌اندازی از آینده این بازار نمی‌توان ارائه داد.

کد خبر 555567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.