رئیس فدراسیون کشتی عراق با علیرضا دبیر دیدار کرد

رئیس فدراسیون کشتی عراق صبح امروز با رئیس فدراسیون کشتی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، شعلان‌التمیمی، رئیس فدراسیون کشتی عراق صبح امروز میهمان علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

التمیمی که به همراه هیئت ورزشی عراقی، شامل رعد حمودی‌سلمان رئیس کمیته المپیک و چند رئیس فدراسیون ورزشی این کشور در ایران حضور دارد، صبح امروز در پاسخ به دیدار دو ماه پیش علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، در محل فدراسیون حاضر شد.

محور گفت‌وگوهای این جلسه درمورد تفاهم‌نامه‌ای بود که ۳۰ آذرماه سال جاری در بغداد به امضای رؤسای دو فدراسیون کشتی ایران و عراق رسیده بود.

التمیمی از امکانات کمپ تیم‌های ملی کشتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شامل خانه‌های کشتی شهید مصطفی صدرزاده و شهید ابراهیم هادی و محل فدراسیون کشتی نیز بازدیدی داشت و علیرضا دبیر نیز توضیحاتی را درمورد امکانات این مجموعه‌های ورزشی و روند بازسازی و نوسازی آن ارائه داد.

پس از این دیدار دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند که از جمله توافقات انجام شده اعزام مربیان درجه یک از ایران برای آموزش کشتی‌گیران عراقی در دو رشته آزاد و فرنگی، همچنین حضور تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی این کشور در اردوهای تیم‌های ملی کشتی ایران بود.

علیرضا دبیر در این دیدار با اشاره به جایگاه بالای کشتی در ایران تصریح کرد: روزی که وارد کشتی شدم با خود عهد بستم که این ورزش ملی و پرافتخاترین ورزش ایران را به جایگاه اصلی خود بازگردانم؛ به همین دلیل، در اولین اقدام سند توسعه کشتی کشور را در چندین محور تدوین کردیم تا کشتی ایران تا سال ۲۰۲۸ دارای یک مسیر و هدف مشخص شده باشد.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی ایران این آمادگی را دارد که میزبان تمام تیم‌های کشتی دنیا در کمپ تیم‌های ملی خود باشد؛ به همین دلیل تفاهم‌نامه‌هایی را با فدراسیون‌های کشورهای مختلف به امضا رسانده‌ایم که این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون کشتی عراق نیز با تمجید از امکانات فراهم شده برای تیم‌های ملی کشتی ایران، خواستار کمک سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشتی ایران به کشتی عراق شد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری دوجانبه بین دو کشور دوست و مسلمان در تمام زمینه‌های کشتی بیشتر شود تا شاهد رشد کشتی عراق در میادین بین‌المللی باشیم.

منبع: برنا

کد خبر 555397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.