رونمایی از ۱۰ سامانه ارتقا یافته موشکی و مهماتی حوزه رزم زمینی

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، ۱۰ سامانه دفاعی ارتقا یافته موشکی و مهماتی در حوزه رزم زمینی، ساخت متخصصان سازمان صنایع دفاع رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم که با حضور معاونین و مدیران صنعت دفاعی در مجموعه سازمان صنایع دفاع برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار شهید صنعت دفاعی طی سخنانی، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و با تأسی به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین و همچنین تدابیر و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی)، یک قدرت محض در غرب آسیا و یک قدرت تأثیر گذار در عرصه‌های بین‌المللی است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بشر همواره به دنبال حیات طیبه است و در طول این مسیر پرمخاطره پیوسته با خیر و شر و تهدیدات متنوع مواجه می‌شود گفت: این روند از ابتدای خلقت وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح، بهره‌مندی از سامانه‌ها، محصولات و تجهیزات کارآمد در مقابله با تهدیدات دشمن به ویژه در حوزه رزم است؛ لذا تغییرات در صحنه نبرد، ابزارهای متناسب جهت پاسخگویی را می‌طلبد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از کشور و مردم زمینه‌های ارتقا توانمندی‌های نظامی را فراهم کرد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه سازمان صنایع دفاع می‌بایست هوشمند سازی و افزایش برد سامانه‌های دفاعی را به عنوان یک راهبرد اصلی همواره مد نظر قرار دهد خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش‌های انجام گرفته در این سازمان، رویکرد «یک شلیک یک هدف» و درگیری عملیاتی در فاصله دورتر به حول و قوه الهی در ۱۰ عنوان از سامانه‌های دفاعی تولیدی تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، سامانه‌های دفاعی رونمایی شده شامل انواع موشک‌های استقراری، محمول بالگرد و پهپاد با مشخصات و مختصات گوناگون متناسب با نیازمندی‌های دفاعی و همچنین مهمات هوشمند دوربرد و نقطه‌زن توپخانه‌ها و خمپاره‌اندازها می‌باشد که افزایش برد و دقت در انهدام هدف از خصوصیات اصلی آنها است.

در این مراسم بر اساس تحقق رویکرد «ارتقای متحرک» در سازمان رزم نیروهای مسلح و خودکفایی و بومی‌سازی محصولات مورد نیاز نیروها «خودروی ارس ۳» با ویژگی‌های خودروهای نظامی نوین و طراحی جدید تک‌کابین و دو کابین، در فرایند تولید انبوه قرار گرفت.

کد خبر 555371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.