راه‌اندازی خطوط میدل باس در معابر شهر اراک

دبیر شورای اسلامی شهر اراک گفت‌: برای اولین بار از میدل باس در معابر شهر اراک استفاده می‌شود؛ این امر در راستای هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی بوده و برای مسیرهای کوتاه در نظر گرفته شده است.

اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص استفاده از میدل باس در معابر شهر اراک، اظهار کرد: برای اولین بار از میدل باس در معابر شهر استفاده می‌شود؛ این امر در راستای هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی بوده و برای مسیرهای کوتاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر اراک سال‌ها است که فرسوده شده و نیازمند بهسازی است، افزود: استفاده از میدل باس به دلیل استهلاک کمتر و بازدهی بالاتر، در معابر شهری صرفه اقتصادی دارد و علاوه‌بر آن می‌توان از این وسایل نقلیه در مسیرهای باریک حاشیه شهر یا مسیرهایی که تقاضای سفر در آن کمتر است، استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل شهری گام‌به‌گام در حال انجام است، همچنین در راستای تحقق سیستم حمل‌ونقل انبوه شهری استفاده از خطوط BRT و LRT در مسیرهای پر تقاضا مد نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر است که این موارد با مشورت متخصصان حوزه ترافیک شهر در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب حدود ۳۰ دستگاه وسایل نقلیه عمومی خریداری و از سمنان به شهر اراک منتقل شد تا با طی شدن مراحل اداری و اجرایی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شود.

کد خبر 555169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.