مشارکت بخش خصوصی‌ شاه کلید آبادانی شهر

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به محدودیت‌ منابعی که شهرداری و دستگاه‌های دولتی دارند، شاه کلید آبادانی شهر وابسته به مشارکت بخش خصوصی است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و اقتصاد پایدار شهری، اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی دامنه فعالیت وسیعی دارد و خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه می‌کند و برای ارائه خدمات بهینه نیازمند منابع پایدار است. لزوم توسعه پایدار یک شهر تأمین منابع مالی مورد نیاز است.

وی افزود: شهرداری برای ارائه حجم وسیع و متنوعی از خدمات به شهروندان نیازمند منابع قابل توجهی است و شهرداری با توجه به وسعت و جمعیت شهرها به تنهایی قادر به تأمین این منابع نیست. در عمل سهم بودجه‌های دولتی در شهرداری بسیار ناچیز است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تاکید کرد: راهکارهای جدیدی برای جذب درآمد لازم است تا درآمد پایدار و میزان درآمد لازم برای پروژه و طرح شهری تأمین شود؛ جذب منابع خصوصی روشی مطمئن و مورد توجه در دنیا و شهرهای مختلف کشور برای دستیابی به درآمد پایدار است.

وی کمک گرفتن از سرمایه بخش خصوصی را در این بخش مؤثر دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت جدیدی شهری افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها است تا شاهد پیشروی توسعه شهر به وسیله بخش خصوصی باشیم.

باقری با بیان اینکه از نظر وسعت جغرافیایی منطقه ۱۲ بزرگ‌ترین منطقه در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: در این منطقه زمین‌های بایر و بکر با وسعت و دسترسی‌های مناسب وجود دارد، علاوه‌بر این مجاورت با شهرستان‌های خمینی‌شهر و شاهین‌شهر در این منطقه زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تشویق انبوه‌سازان زمینه جذب سرمایه‌گذرای‌ها در بخش تولید مسکن در این منطقه فراهم و مانع‌زدایی برای استفاده از طرح جهش تولید مسکن نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر دولت پیگیر تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه است و منطقه ۱۲ شهرداری با برخورداری از زمین‌هایی با قیمت مناسب این فرصت را ایجاد می‌کند تا شهروندان بتوانند برای ساخت مسکن‌ها با قیمت پایین اقدام کنند.

کاهش موانع و بوروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید مسکن، زمینه‌ای را برای دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ایجاد کرده است تا در جهت تغییر کاربری برای تولید مسکن اقدامات لازم انجام شود، در این راستا با توجه به وسعت منطقه ۱۲ و زمین‌های آن، این امکان برای سرمایه‌گذرای‌ها مهیا است.

باقری در خصوص ایجاد اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اصفهان، گفت: با توجه به محدودیت‌ها، منابعی که شهرداری و دستگاه‌های دولتی در اختیار دارند؛ شاه کلید آبادانی شهر وابسته به مشارکت بخش خصوصی است، در تلاش برای سرمایه‌گذرای بخش خصوصی در منطقه ۱۲ هستیم.

وی افزود: سرمایه‌گذار به دنبال سودی تضمین شده و امنیت سرمایه است و به منظور اعتمادسازی شهروندان، شهرداری منطقه ۱۲ به صورت ویژه در خدمت سرمایه‌گذار با کمترین موانع و بوروکراسی اداری است تا هر چه سریع‌تر مستندات لازم تهیه شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در این منطقه تلاش می‌کنیم و در صدد تنظیم قراردادهایی هستیم که سازوکارها برای شهرداری و سرمایه‌گذار به سودی عادلانه و درست برسد و قراردادهای متفاوتی وابسته به موضوع با سرمایه‌گذران تنظیم شود.

وی گفت: در حال حاضر قراردادهای طراحی و ساخت در پروژه‌های شهری منعقد شده است و از بخش خصوصی برای اجرا و طراحی پروژه‌ها و توسعه و آبادانی شهرها استفاده می‌شود.

باقری تصریح کرد: در بخش‌های گردشگری، حمل‌ونقل، محیط زیست، فرهنگی، سلامت و ورزشی برای فضاسازی شهری می‌توان از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد و با این اقدام بخش خصوصی نیازهای عمرانی، فرهنگی و ورزشی و خدماتی را برای شهروندان فراهم می‌کند تا کمبودهای شهر جبران شود.

کد خبر 555019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.