دهکده المپیک در شیراز ساخته می‌شود

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشکاران استان فارس همیشه در رقابت‌های المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات بین‌المللی صاحب مدال‌های ارزشمندی شده‌اند، گفت: به پاس این موفقیت‌ها در شیراز دهکده المپیک طی چهار سال ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمید سجادی در حاشیه مراسم پایانی سی امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون در شیراز ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: برگزاری ۳۰ دوره منظم این رقابت‌ها آن هم در ایام دهه مبارک فجر کار بزرگی است که فدراسیون بدمینتون انجام داده است که از بهترین فدراسیون‌هاست.

وی افزود: با این روند خوبی که این مسابقات در پیش دارد این امیدواری وجود دارد که شاهد برگزاری هر چه زودتر صدمین دوره این مسابقات باشیم و این اتفاق خواهد افتاد.

میزبانی خوب شیراز

وزیر ورزش و جوانان از میزبانی خوب شیراز در برگزاری سه دوره از این رقابت‌ها نام برد و اظهار کرد: استاندار فارس، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولان این استان مانند همیشه در میزبانی سر بلند بیرون آمدند و امیدواریم این روند خوب ادامه یابد و باز هم شاهد میزبانی این استان در سایر رشته‌های ورزشی در سطح بین‌المللی باشیم.

خودکفایی ورزش بانوان

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری به توسعه ورزش بانوان و همگانی تاکید زیادی دارند، افزود: بانوان مادران فردای ایران زمین هستند که باید استقلال داشته باشند و از نعمت ورزش با حفظ حجاب و عفاف برخوردار شوند و به خودکفایی برسند.

وزیر ورزش و جوانان در این سفر یک روزه از ورزشگاه پارس و سالن شش هزار نفره شیراز نیز بازدید کرد.

ورزشگاه پارس پس از افتتاح در سال ۹۶ تاکنون سه بار چمن آن تعویض شده و سالن شش هزاره نفره هم بدون آب و برق و گاز افتتاح شده است.

مجری این دو طرح بزرگ شرکت توسعه وزارت ورزش و جوانان است که هنوز به تعهداتش عمل نکرده برغم اینکه زمان زیادی از افتتاح این طرح گذشته است.

در این پیکارها ۷۴ بازیکن در رده آقایان و ۴۰ ورزشکار در رده بانوان از ۱۶ کشور شرکت داشتند. رقابت‌های بانوان صبح‌ها و مسابقات آقایان هم بعد از ظهرها برگزار شد. این رقابت‌ها به دلیل وضعیت قرمز شیراز از نظر شیوع کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

تیم‌های ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی، عراق و ایران در سی امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر شرکت داشتند.

سی اُمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر، عصر جمعه بیست و دوم بهمن ماه با تعیین نفرات برتر در بخش آقایان و با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در شیراز پایان یافت.

بیست و نهمین دوره مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر، بهمن ماه ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی و در دو بخش بانوان و مردان به میزبانی سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد. ۲۵ هزار دلار جایزه برای ورزشکاران برتر این دوره مسابقات در نظر گرفته شده است.

تاریخ بدمینتون

بازی بدمینتون ( Badminton) برای نخستین بار از کشور هندوستان با نام پونا آغاز شده است و سپس افسران ارتش انگلستان که در هندوستان حضور داشتند این ورزش را به کشورشان انتقال دادند.

این رشته در ایران هم برای نخستین بار هم توسط کارکنان شرکت نفت انگلستان در شهر مسجدسلیمان آغاز شد و اولین تیم ملی ایران هم در بازی‌های آسیایی تهران در سال ۱۹۷۴ شرکت کرد که در بین ۱۲ تیم، هشتم شد.

بدمینتون از سال ۱۹۹۲ در المپیک بارسلون به بازی‌های المپیک اضافه شد. پس از آن بود که به میزان اعتبار این ورزش در کشورهای آسیایی مثل چین، کره، اندونزی، مالزی افزوده شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 554947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.