به‌روزرسانی سیستم آبیاری قطره‌ای درختان منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در شهر اصفهان، سیستم آبیاری درختان همه‌ساله نوسازی می‌شود که در سال‌ جاری نیز این اقدام به طول کل یک‌هزار و ۶۴۰ متر انجام شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کم‌آبی فضای سبز، اظهار کرد: یکی از معضلات شهرداری در این روزها، تأمین آب مورد نیاز فضای سبز است که متأسفانه از چند سال پیش تاکنون با بحران روبه‌رو هستیم، از این‌رو یکی از اقدامات فضاهای سبز، تغییر الگوی آبیاری از غرقابی به قطره‌ای است.

وی با اشاره به استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای در سال‌های اخیر، افزود: امسال در خیابان‌های شهدای خواجو، چهارباغ خواجو، فردوسی، سیدعلی‌خان و نشاط سیستم آبیاری قطره‌ای به طول کل یک‌هزار و ۶۴۰ متر انجام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ۴۰ میلیارد ریالی احداث منبع تأمین آب فضای سبز شمال این منطقه، تصریح کرد: عملیات عمرانی این منبع به مساحت ۵۰۰ متر مکعب به اتمام رسیده است و در حال نصب تأسیسات به کلکتور اصلی شهر هستیم.

وی با بیان اینکه منبع آب فضای سبز شمال منطقه سه باعث تأمین آب فضای سبز و بوستان‌های محلی شمال منطقه می‌شود، افزود: این منبع می‌تواند علاوه بر ذخیره آب فضای سبز، در صورت بحران کم‌آبی، آبرسانی به سایر مناطق را نیز انجام دهد.

کد خبر 554833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.