ذخیره‌سازی‌ مناسب سیب‌زمینی مورد نیاز بازار در کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از ذخیره‌سازی مناسب سیب‌زمینی در کشور خبر داد و گفت: نیازی به واردات سیب‌زمینی نیست و نیاز کشور به سیب‌زمینی در داخل مرتفع می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا مهاجر» در بازدید از سردخانه و انبارهای ذخیره سیب‌زمینی، از ذخیره‌سازی بیش از ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی باکیفیت در سردخانه‌ها و انبارهای همدان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر همدان، در استان‌های اصفهان، اردبیل، کردستان و کرمانشاه که کشت سیب‌زمینی انجام می‌شود به مقدار مورد نیاز سیب‌زمینی ذخیره شده است.

وی تصریح کرد: سیب‌زمینی ذخیره شده در کشور نه تنها برای مصرف کشور کافی است، بلکه زمینه صادرات آن نیز فراهم خواهد شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی از جنوب کرمان، هرمزگان و بوشهر، خاطرنشان کرد: بازار سیب‌زمینی اشباع شده است و احتمال صادرات سیب‌زمینی مازاد وجود دارد.

به گفته مهاجر، امیدواریم بتوانیم با کمک سیب‌زمینی‌کاران بسیار پیشرفته استان همدان و دیگر استان‌ها، بازار سیب‌زمینی را در تعادل نگه داریم.

وی در رابطه با گرانی سیب‌زمینی در مقطعی کوتاه در کشور گفت: با توجه به وقوع سیل در استان‌های جنوبی، قیمت سیب‌زمینی در بازار با نوسان مواجه شد که در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: در نظر داریم به منظور تسهیل در ارائه محصولات کشاورزی و کنترل قیمت‌ها، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در بازارچه‌ها راه‌اندازی کنیم.

بنابر این گزارش، طرح سردخانه ۵۰۰۰ تنی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال زایی برای ۱۰ نفر در شهرستان بهار با حضور مهاجر معاون وزیر و منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و دیگر مسئولان استانی، افتتاح شد.

کد خبر 554791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.