شمار جهانی مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تعداد مبتلایان کرونا در سراسر جهان، هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است؛ البته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا هفت درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سویه امیکرون به میزان فزاینده‌ای غالب شده است و تقریباً نود و هفت درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ به این سویه آلوده شده‌اند. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً سه درصد مبتلایان به این بیماری درگیر سویه دلتا شده‌اند، در حالی که میزان شیوع سویه امیکرون در سطح جهان افزایش یافته است و تقریباً در همه کشورها شناسایی شده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اگرچه بسیاری از کشورها گزارش کرده‌اند که تعداد مبتلایان به سویه امیکرون افزایش یافته است، اما تعداد کل موارد جدید از اول ژانویه ۲۰۲۲ میلادی کاهش یافته است. آمار ارائه شده از سراسر جهان حاکی از این است که از ۳۱ ژانویه تا ششم فوریه بیش از ۱۹ میلیون نفر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و کمتر از ۶۸ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا که بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ را دارد شاهد کاهش قابل توجه میزان شیوع بیماری است. این کشور بیش از ۱.۸۷ میلیون مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا را گزارش کرده است که نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 554666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.