«هشدار نارنجی» درباره شدت بارش‌ها در کشور/ هوا در نیمه شمالی به‌طور محسوسی سرد می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آتی در بیشتر مناطق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود و هوا در نیمه شمالی کشور به‌طورمحسوسی سردتر خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» با تشریح وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشورمان در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و نیز سواحل غربی دریای خزر، بارش‌ها آغاز می‌شود. برای فردا جمعه، علاوه بر این مناطق، در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌های از مرکز و شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گفته وی سامانه بارشی برای روز شنبه در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، نیمه شمالیِ استان‌هایی مانند فارس، بوشهر، کرمان و بخش‌هایی از اصفهان، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی فعال خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های پیش‌بینی‌شده را در سطح «هشدار نارنجی» اعلام کرد و افزود: این وضعیت برای امشب در جنوب غربِ استان آذربایجان‌غربی و نیز غرب کردستان برقرار است و فردا جمعه نیز در کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال‌وبختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، در ارتفاعات استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران و غرب اصفهان، بارش‌ها شدیدتر است و شاهد آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد در جاده‌ها، کاهش دید و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی این مناطق خواهیم بود.

گودرزی به کسانی که قصد تردد در این مناطق را دارند، توصیه کرد حتماً تجهیزات زمستانی به همراه خود داشته باشند.

به گفته وی، به لحاظ دمایی نیز از امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آتی در بیشتر مناطق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود و هوا در نیمه شمالی کشور به طور محسوسی سردتر خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز شنبه، آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی درباره وضعیت هوای تهران هم طی امروز و فردا یادآور شد: پایتخت برای امروز آسمانی کمی ابری و غبار صبحگاهی را دارد و از بعد از ظهر افزایش ابر را خواهیم داشت. امشب و فردا هم در تهران شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و تا روز شنبه شرایط برای بارندگی در شهر تهران مهیاست و هوای تهران هم مطلوب‌تر می‌شود.

کد خبر 554643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.