استفاده از اراضی وقفی در طرح اقدام ملی مسکن

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: به دلیل کمبود زمین‌های موجود در شهر اراک باید از اراضی اوقاف برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده کرد، این زمین‌ها در لبه شهر قرار دارند و جزو محدوده شهری محسوب می‌شود، بنابراین زیرساخت‌ها در این محدوده موجود است و نیازی به هزینه‌های مجدد نیست.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رفع معضلات شهری اراک، اظهار کرد: شورای اسلامی به موضوعات شهری که منافع مردم در آن دخیل است، پرداخته است. طرح اقدام ملی مسکن، تعیین تکلیف زمین‌های منطقه گردو که در مالکیت دولت بوده و متولی آن راه و شهرسازی است و همچنین مشکل کمبود زمین در شهر اراک برای ایجاد بازارچه‌های محلی از جمله این موارد است که با اداره کل راه و شهرسازی برای رفع این مشکلات جلساتی برگزار شده است.

وی افزود: جلساتی نیز در استانداری شکل گرفته است که معاونت عمرانی استاندار، شهرداری، راه و شهرسازی، گردشگری، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه در آن شرکت دارند و محور این جلسات رفع موانع حقوقی زمین‌های "دره گردو" است، زیرا تا زمانی که این موانع حقوقی رفع نشود، نمی‌توان این پروژه را اجرایی کرد. شهرداری برای اجرای این پروژه و ارائه خدمات در این محدوده نیاز به تعیین تکلیف زمین عرصه دارد؛ چرا که سرمایه‌گذاران در زمین‌هایی که مالکیت آن بلاتکلیف است ساخت و سازی انجام نخواهند داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بخش مهمی از زمین‌هایی که در پیشانی پروژه دره گردو قرار دارد، متعلق به اداره کل راه و شهرسازی است که در این خصوص و همچنین در مورد املاک قولنامه‌ای کوی علی‌بن‌ابی‌طالب که صدور اسنادشان با رأی دیوان عدالت اداری متوقف شده است در نشست شورا با اداره کل راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است؛ در این راستا ساماندهی سکونتگاه‌های بافت فرسوده و تجمیع این املاک و صدور اسناد، نیازمند پیگیری نمایندگان شهر اراک در مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: ابهاماتی در زمینه ساخت مسکن هشت هزار و ۱۰۰ واحدی طرح اقدام ملی وجود دارد و اختصاص زمین‌های وقفی به این پروژه از جمله این مشکلات است که طی جلساتی با مسئولان استانی دلایل ارائه شده در این زمینه قانع کننده بوده است؛ چرا که به دلیل کمبود زمین‌های موجود در شهر اراک باید از اراضی اوقاف برای اجرای این پروژه استفاده کرد. این زمین‌ها در لبه شهر قرار دارند و جزو محدوده شهری محسوب می‌شود، بنابراین زیرساخت‌ها و شبکه تأسیسات در این محدوده موجود است و نیازی به هزینه‌های مجدد در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 554479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.