بهره‌برداری از ۶۵۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌های عمرانی منطقه با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ساماندهی خیابان سپاه، اظهار کرد: خیابان سپاه تنها حلقه اتصال به‌جا مانده از پیاده راه دولتخانه صفوی از سمت چهارباغ عباسی با گذر از میدان امام حسین (ع) و خیابان سپاه به میدان امام (ره) بوده است که ابتدا پیاده‌روهای ضلع شمالی و جنوبی این خیابان ساماندهی شد و سپس عملیات آسفالت‌برداری سواره‌رو و در ادامه با نوسازی تأسیسات شهری و زیرسازی، عملیات سنگ‌فرش آن نیز انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات ساماندهی ۴۰۰ متر باقی‌مانده از پیاده‌راه خیابان سپاه به مساحت شش هزار و ۳۸۰ مترمربع و هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال در دهه‌فجر انقلاب اسلامی ایران بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ضمن اشاره به ساماندهی گذر آقانوراله نجفی، تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات آزادسازی ادامه خیابان آقانوراله نجفی متوقف شده بود، در سال‌های گذشته عملیات زیرسازی و بتن‌ریزی این گذر از سمت خیابان نشاط و سپس طبق طرح، جدول‌گذاری و بلوک فرش پیاده‌روها انجام شد که در سال‌جاری تصمیم مدیریت شهری مبنی بر ساماندهی مطلوب این گذر است.

وی ادامه داد: عملیات سنگ‌فرش و بلوک‌فرش این گذر تا اتصال به بازارچه چهارسو مقصود به مساحت چهار هزار و ۷۲۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

کارگر در خصوص ارزش‌گذاری به ابنیه‌های تاریخی، اظهار کرد: بازار بزرگ اصفهان از شبکه‌های مختلف بازارچه‌ها با کاربری‌های متفاوت تشکیل شده که قدمت آن به زمان صفویه باز می‌گردد و در طول این بازارها ابنیه‌های ارزشمند فراوانی مانند حمام‌ها، مدرسه‌های علمیه، مساجد، سراها، تیمچه‌ها و ضرابخانه‌ها قرار داشته است.

وی افزود: علاوه بر اینکه بازارها از ارزش تاریخی بنایی برخوردار است، محور دسترسی به ابنیه‌های تاریخی نیز از کارکرد دیگر آن محسوب شده و اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ضمن اشاره به بازار رنگرزها، تصریح کرد: در سال گذشته، حمام شاهزاده‌ها با هزینه تملک و اجرای ۵۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد و با توجه به اینکه مسیر دسترسی به این حمام از کف آسفالت برخوردار بود، ساماندهی این بازار در اولویت برنامه‌های این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: بازار رنگرزها، نجارها و نوشرقی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع که به حمام شاهزاده‌ها منتهی می‌شود، در ابتدا عملیات آسفالت‌برداری این پروژه انجام با حفر کانال ناکش، عملیات نوسازی تأسیسات شهری اجرا و پس از زیرسازی، عملیات سنگ‌فرش انجام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ادامه تکمیل مرمت و بازسازی بازار اصفهان حد فاصل میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره)، فاز نهایی این پروژه به مساحت چهار هزار مترمربع و هزینه‌ای ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

احداث پاتوق شهری پهلوانان

وی با اشاره به احداث پاتوق شهری در محله سنبلستان، گفت: در این راستا سال گذشته عملیات کاهگل دیواره‌های خیابان سنبلستان انجام شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، همچنین زمینی حدود یک‌هزار مترمربع در این خیایان طراحی و به پاتوق شهری تبدیل شد.

کارگر با بیان اینکه طراحی پاتوق شهری سنبلستان به سبک سنتی، محیطی دلنشین را برای شهروندان رقم زده است، افزود: با توجه به اینکه این محله در قدیم معروف به محله پهلوانان بوده، به نام پاتوق "پهلوانان شهر" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به مرمت و ساماندهی گنجینه کتاب‌های نفیس کتابخانه مرکزی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گنجینه کتاب در کتابخانه مرکزی با کمبود مکان، رطوبت و ناامنی روبه‌رو شده بود، عملیات ساماندهی آن در دستورکار منطقه سه قرار گرفت و در این راستا عملیات حذف دیواره‌ها و دیوارکشی مجدد، رنگ‌آمیزی، نورپردازی، نصب درب‌های ضد سرقت برای حفظ امنیت گنجینه، همچنین اجرای تأسیسات آتش‌نشانی و ضد حریق در مساحت حدود دو هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال انجام شد. و آماده بهره‌برداری است.

تکمیل سنگفرش چهارباغ عباسی از سمت میدان انقلاب

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به تکمیل سنگ‌فرش چهارباغ عباسی، گفت: با توجه به وجود ایستگاه اتوبوس میدان انقلاب حدفاصل میدان تا حدود مادی نیاصرم قسمتی از این گذر ساماندهی نشده بود که با جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس، عملیات آواربرداری این محدوده آغاز شد و در راستای تکمیل آبراهه، زیرسازی و سنگ‌فرش پیاده‌روهای مجاور آبراهه، پیاده‌رو ضلع شرقی و پیاده‌راه در دست اقدام قرار گرفت.

وی افزود: عملیات سنگ‌فرش تکمیلی گذر چهارباغ عباسی در مساحت سه هزار و ۷۵۰ مترمربعی و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آماده‌بهره‌برداری است.

کارگر با اشاره به احداث ایستگاه‌های BRT خیابان هشت بهشت، تصریح کرد: هموارسازی مسیر اتوبوس خیابان هشت بهشت غربی سال گذشته تکمیل شد و در سال‌جاری ایستگاه‌های آن احداث می‌شود؛ مساحت هر ایستگاه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع و هزینه کل ایستگاه‌ها بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال بود که در دهه مبارک انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: با گذر خط BRT از ارغوانیه تا پایانه صمدیه و گذر از محدوده منطقه سه حدفاصل میدان احمدآباد تا چهارراه تختی، عملیات مناسب سازی و طراحی و اجرای ایستگاه‌های آن در این محدوده در دست اقدام قرار گرفت.

مدیر منطقه سه تصریح کرد: مساحت هر ایستگاه حدود ۶۰۰ مترمربع و هزینه کلی احداث ایستگاه‌های این مسیر بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال است که در دهه مبارک فجر انقلاب آماده بهره‌برداری شده است.

اجرای پروژه‌های عمرانی در محله تاریخی دردشت طبق نیاز کودکان

وی به تشریح فرآیند اقدامات لازم شهر دوستدار کودک پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ضرورت شناخت نیازهای کودکان همراه با مشارکت آنان در فرآیند طراحی و برنامه‌ریزی شهری و در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان اقداماتی با همفکری آنها انجام پذیرفت و مقرر شد سازوکار لازم فراهم شود تا کودکان نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازها بتوانند در شهر زندگی کنند و از این طریق مسیر رشد و ارتقای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان شهر هموار شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: شهرداری تلاش می‌کند در چارچوب ابتکار شهر دوستدار کودک و با هماهنگی سازمان جهانی یونیسف پروژه‌های منطبق با نیاز کودکان را در سطح منطقه تعریف و اقدامات لازم جهت تحقق شهر دوستدار کودک به معنای واقعی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در اقدام اولیه مناسب‌سازی گذر گردشگری تاریخی دردشت در دستور کار قرار گرفته است و پس از آن احداث خانه کودک، ورزشگاه و ساماندهی پارک کودک طبق نیاز کودکان در این محله قدیمی انجام خواهد شد.

کارگر خاطر نشان کرد: با توجه به توضیحات فوق عملیات آزادسازی به منظور احداث خانه کودک انجام شد و با طراحی این پروژه، عملیات کلنگ‌زنی با هزینه ۴۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر انقلاب به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه کودک برنامه‌های برنامه‌های جنبشی و حرکتی، فکری، ویژه برنامه‌های مادر و کودک و سایر برنامه‌ها متناسب با نیاز کودکان در این مرکز اجرا خواهد شد.

کد خبر 554431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.