لزوم شفاف‌سازی در شهرداری با رعایت اصول حکمرانی

یک دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری با بیان اینکه شفافیت باید در تمام بخش‌ها و ابعاد شهرداری ظهور و بروز پیدا کند، گفت: شفاف‌سازی در شهرداری باید با رعایت اصول حکمرانی همراه باشد.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شفاف‌سازی اقدامی کاملاً صحیح است و اگر بخواهیم به شیوه اهل‌بیت (ع) نیز توجه کنیم، باید شفاف‌سازی در این خصوص انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی و اعتمادسازی مدیران شهری، افزود: شفافیت باید در تمام بخش‌ها و ابعاد شهرداری ظهور و بروز پیدا کند؛ به‌طور مثال نحوه اختصاص بودجه شهرداری به پروژه‌های مختلف باید کاملاً شفاف باشد.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری تاکید کرد: اگر شهرداری در کشور شعار شفاف‌سازی می‌دهد، تمام ابعاد شفاف‌سازی حتی موضوع آرا در شورای اسلامی شهر به عنوان رکنی از مدیریت شهری باید مشخص شود، اینکه هر طرح شهری با نظر کدامیک از اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب می‌رسد یا رد می‌شود، نیز باید مشخص شود.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی در انتصابات باید مورد توجه باشد تا مشخص شود افرادی که مدیریت شهری را در دست گرفته‌اند، به‌واسطه شایستگی‌های آنها بوده است یا مسائل دیگری وجود داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه شفاف‌سازی در شهرداری باید با رعایت اصول حکمرانی همراه باشد، گفت: باید زمینه شفاف‌سازی در ارگان‌ها و سازمان‌های شهری نیز فراهم شود و بسترهای قانونی آن از طریق مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا مطابق اصول رفتار شود و هرج‌ومرج ایجاد نشود.

وی ادامه داد: اگر شهرداری اقدامی قانونی انجام می‌دهد، نباید از شفاف‌سازی و بیان حقوق و مزایای کارکنان خود ترسی داشته باشد و اگر اقدام غیرقانونی انجام می‌دهد، اصل حکمروایی خوب شهری را زیر پا گذاشته است.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری تصریح کرد: مردم به این موضوع واقف هستند که تمام اطلاعات و تصمیمات قابل انتشار برای عموم نیست، به‌طور مثال در کشمکشی که میان دو گروه اتفاق می‌افتد، بسیاری از مسائل امنیتی است و انتظار مردم این نیست که اطلاعاتی که امنیت و منافع کشور را به خطر می‌اندازد، منتشر شود.

وی افزود: شفاف‌سازی در انتصابات، تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ها، توزیع بودجه، عوارض و پرداخت مالیات باید به‌خوبی و درستی انجام شود.

کد خبر 554430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.