مدیریت از پشت میزها به میدان منتقل شود

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: بازدیدهای منظم از سطح دانشگاه و ادارات مجموعه‌های مختلف فهم مدیریت را از موضوعات تسهیل می‌کند. در مدیریت جدید دانشگاه اصفهان این نگاه نه تنها در سطح معاون بلکه برای تمام مدیران حوزه در دستور کار است تا مدیریت از پشت میزها به میدان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضاعلی نوروزی امروز _چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه_ در نشست خبری معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان، با اشاره به اینکه دانشجویان آموزش عالی این مرکز علمی را مأمور کرده است تا مشکلات دانشگاه اصفهان را شناسایی کنند، اظهار کرد: در راستای شناسایی مشکلات دانشجویان دانشگاه اصفهان پس از انجام بررسی‌های لازم برنامه‌ای ۹۵ صفحه‌ای تدوین شده تا نقشه راه را مشخص کند. در ادامه به سمتی حرکت خواهیم کرد تا مشکلات دانشجویان این مرکز علمی به حداقل برسد. تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در سال‌های آتی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم؛ در اردیبهشت ماه سال آینده سند برنامه‌ریزی تکمیل خواهد شد و طبق آن پیش‌خواهیم رفت.

وی گفت: معاونت دانشجویی در آغاز با تغییر نگاه مدیریت اداری به مدیریت انقلابی و با رویکرد جهادی و دانشجو محور به دنبال شناسایی و تحلیل دقیق وضع موجود در حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه بود. هر چند مسائل و مشکلات وجود داشت، اما نگاه جدید معطوف به گذشته نشد و با گذر از نگاه به گذشته و تلاش برای بازسازی وضع موجود معطوف به آینده کار خود را به صورت علمی و برنامه محورآغاز نمود که در این راه همکاران هیات علمی و یاوران علمی و دانشجویان گرانمایه با نقد و نظرات و پیشنهادهای خود مسیری را در اختیار معاونت قرار دادند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان افزود: در همان آغاز، تدوین برنامه در دستور کار قرار گرفت و نسخه اولیه آن نهایی شد. در حال حاضر با مطالعه عمیق تر و دقیق تر به دنبال تدوین برنامه یک‌ساله در افق ۱۴۰۱ برای حل مسائل و معضلات دانشجویان، برنامه پنج ساله گذر از وضع موجود و دستیابی به افق دانشگاه برتر در سطح کشور در حوزه معاونت دانشجویی و برنامه ده ساله دستیابی به افق دانشگاه برتر در سطح بین المللی هستیم.

نوروزی گفت: وام های دانشگاه اصفهان نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۱ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر برنامه ریزی شده است وسیله اعطای کارت خرید به همه دانشجویان تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی افزود: همه دانشجویان دانشگاه اصفهان، با توجه به شرایط خود می‌توانند وام‌های شهریه، تحصیلی و ودیعه مسکن از ۷۰۰ هزارتومان تا ۲۶ میلیون تومان از این مرکز علمی دریافت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: صبح امروز مذاکره‌ای انجام شد تا دانشجویان بعد فارغ التحصیلی دغده شغلی نداشته باشند.

نوروزی افزود: سلسله برنامه های قطب جغرافیای پزشکی و جغرافیای سلامت به عنوان همایش های بین‌الملی با مرجعیت و قطبی شدن دانشگاه اصفهان به‌عنوان مجری سالانه جز موارد بسیار کلیدی و مهم در حال پیگیری است.

وی در خصوص ایجاد مرکز پزشکی از راه دور به‌صورت پایلوت برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان گفت: تشکیل گروه همیاران کارمند در دانشگاه اصفهان و مداومت بر تشکیل کمیته‌های کارگروهی در پیشبرد هرچه بهتر امور فعالیت های بهداشتی در دانشگاه، ارتقا کمیته سلامت به بالاترین حد خود، دریافت مجوزهای استانداردهای جهانی برای دانشگاه اصفهان، انتشار مجله و کتابهای مورد نیاز برای دانشجویان و دانشگاهیان همچنین ارائه طرح های پژوهشی جهت ارتقا سلامتی جسم و روان در بین دانشجویان و دانشگاهی مباحثی است که در کانون توجه اداره بهداشت قرار داشته است که در دوره جدید هم با رویکرد متفاوت جامعه محوری، بهینه سازی و بازآفرینی فعالیت‌ها مورد نوسازی و بهسازی قرار خواهد گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان افزود: دانشجو باید از فکر این که دانشگاه صرفا جهت اخذ مدرک تحصیلی است خارج شود.

نوروزی گفت: نگاه جدی و جدید مدیریت این مرکز علمی حضور در میدان به دلایل گوناگون بوده است. فهم بهتر موضوعات و بهینه سازی مهارت ادراکی مدیر و ارتقا تعامل انسانی با گستره بیشتری از افراد که این کار در جلب رضایت و نارضایتی افراد تاثیرگذار است؛ بهینه‌سازی مهارت فنی مدیر برای تصمیم‌گیری‌های صحیح از تبعات این روش است. بازدیدهای منظم از سطح دانشگاه و ادارات مجموعه‌های مختلف فهم مدیریت را از موضوعات تسهیل می‌کند. در مدیریت جدید دانشگاه اصفهان این نگاه نه تنها در سطح معاون بلکه برای تمام مدیران حوزه در دستور کار است تا مدیریت از پشت میزها به میدان منتقل شود.

وی افزود: با توجه به شعار سرپرست دانشگاه درمورد اینکه "دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز است" حمایت از فرآیندهای کارآفرینانه دانشجویان در دستور کار این معاونت قرار گرفته و اقداماتی در بسترسازی بهینه انجام شده که به مرور توسعه کمی و کیفی خواهد یافت. دانشجویان بهتر است در همه مقاطع و رشته ها ظرفیت های خود را به سمت کارآفرینی سوق دهند. طبیعتا در معاونت دانشجویی که وظیفه ذاتی آن ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان است چنین چیزی وجود ندارد، اما تلاش مدیریت حوزه در دوره جدید بازسازی فرآیندها و رویکردها به سمت و سوی کمک به رشد دانشجو در جهت رفع مشکلات دانشگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان ادامه داد: نقطه عزیمت ما به کارگیری ظرفیت‌های موجود در ادامه شناسایی و فعال سازی ظرفیت جدید است که در جای خود مفصل‌تر تبیین خواهد شد. از دوران آغاز معاونت بنده تلاش بر این بود که ظرفیت و بستر بهینه برای حضوری شدن دانشگاه مهیا شود و تصمیم‌گیری در این زمینه به شرایط بهداشتی و عوامل دیگر بستگی دارد، اما معاونت دانشجویی چه در ترم گذشته و ترم حاضر با حداکثر آمادگی ممکن خود برای خدمت به دانشجویان آماده کرده است. امیدوارم هر چه سریعتر شرایط مهیا شود تا دانشجویان و شور و نشاط را دانشگاه ببینیم.

کد خبر 554408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.