بازگشایی گلوگاه‌ها محرک رشد و توسعه در محلات شهر

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بازگشایی گلوگاه‌ها در محله‌های اصفهان از موضوعات مهمی است که محرک توسعه خواهد بود و نقش بسزایی در رشد محله‌ها دارد، با اجرای این طرح تا حدودی از ضعف‌های بافت فرسوده شهر نیز کاسته می‌شود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نهضت آزادسازی گلوگاه‌های اولویت‌دار مناطق پانزده‌گانه اصفهان، اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره ششم محله‌محوری را در دستور کار قرار داده است و یکی از موضوعاتی که در راستای محله‌محوری بر آن تاکید شده است، بازگشایی گلوگاه‌ها به ویژه در مناطق مرکزی شهر است تا چالش‌ها، معضلات و بار ترافیکی در این مناطق رفع شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، اولویت بازگشایی گلوگاه‌های شهر اصفهان به سه دسته بازگشایی در اسرع وقت، به تدریج و در سال‌های آینده تقسیم می‌شود، در این دوره به ویژه در سال جدید تصمیم بر کاهش هزینه‌های جانبی و غیرضروری داریم تا بتوانیم برای بازگشایی گلوگاه‌ها در محله‌های مختلف شهر اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضلاتی که گلوگاه‌ها برای شهروندان ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در محدوده خیابان احمدآباد روبه‌روی مهدیه گلوگاهی وجود دارد که سبب ایجاد ترافیک می‌شود که با آزادسازی یک یا دو خانه می‌توان به رفع این گلوگاه‌ها کمک کرد تا آسایش ساکنان محل و سایر شهروندان تأمین شود.

وی افزود: از جمله دیگر گلوگاه‌هایی که شهروندان را دچار مشکل کرده است می‌توان به گلوگاهی که در کوچه "جوزدان" روبه‌روی خیابان میرداماد وجود دارد، اشاره کرد؛ ساکنان محله از عبور و مرور زیاد در این منطقه رنج می‌برند، اگر گلوگاه‌های این منطقه آزادسازی شود، آسایش شهروندان فراهم خواهد شد.

میرباقری تاکید کرد: در هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به‌ویژه اعضای کمیسیون شهرسازی، عمران و معماری بر آغاز نهضت بازگشایی گلوگاه‌ها در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان تاکید شد تا با تلاش در این مسیر زمینه آسایش شهروندان و کاهش بار ترافیکی در گلوگاه‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با شناسایی و بررسی‌هایی که در شهرداری اصفهان انجام شده است، گلوگاه‌های اولویت‌دار را بر اساس برنامه‌ریزی دقیق در اسرع وقت بازگشایی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بازگشایی گلوگاه‌ها در محله‌های اصفهان از موضوعاتی مهمی است که محرک توسعه خواهد بود و نقش بسزایی در رشد محله‌ها دارد؛ با اجرای این طرح تا حدودی از ضعف‌های بافت فرسوده شهر نیز کاسته می‌شود.

کد خبر 554387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.