گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و روسیه

وزیر امور خارجه ایران و همتای روسی وی در تماسی تلفنی، همزمان با آغاز مرحله جدید از دور هشتم مذاکرات وین، بر ضرورت اجرای صحیح برجام تاکید کردند.

به گزارش ایمنا، سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در گفت و گوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف که امروز _سه شنبه_ انجام شد، دو طرف درباره موضوع‌های پیرامون مذاکرات وین گفتگو و بر احیای هر چه زودتر این توافق به صورت اولیه آن تاکید کردند.

بر اساس این گزارش «وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب مذاکرات جاری در وین برای بازگرداندن اجرای کامل «توافق هسته‌ای» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: که دو طرف بر احیای سریع برجام در پیکربندی اولیه متعادل و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند.

این وزارتخانه همچنین گزارش داد که طرفین در خصوص نتایج سفر موفقیت‌آمیز آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو تبادل نظر و بر گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها بر اساس توافقات سران و مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.

پیش از این، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به نشریه کامرسانت گفته بود که پیش‌نویس سند نهایی در مورد بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران تنظیم شده است و مذاکرات می‌تواند در مدت کوتاهی تکمیل شود.

منبع: شبکه خبر

کد خبر 554353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.