اهواز کارخانه بازیافت زباله ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: معضل سگ‌های ولگرد در شهر به بحران تبدیل شده است، همچنین در اهواز کارخانه‌ای برای بازیافت زباله وجود ندارد و شهرداری از پسماند جمع‌آوری شده هیچ نفع و سودی نمی‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش محمودی امروز _سه‌شنبه، نوزدهم بهمن‌ماه_ در نشستی با وزیر کشور که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در اهواز میزان تولید زباله به ویژه زباله خشک بالا است، این زباله‌ها توسط زباله‌گردها جمع‌آوری و به انبارهای حاشیه شهر منتقل و در نهایت به شهرهای دیگر فروخته می‌شود.

وی افزود: زباله‌های خشک و قابل بازیافت ظرفیت و سرمایه بزرگی است که در اهواز قابلیت استفاده از آنها وجود ندارد و توسط زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به وجود مافیای زباله در این شهر، گفت: در خوزستان و اهواز کارخانه‌هایی که بتوانیم این زباله‌ها را بازیافت کنیم وجود ندارد، در واقع شهرداری از پسماند جمع‌آوری شده هیچ نفع و سودی نمی‌برد، بلکه سود آن به جیب افرادی که زباله‌های خشک را می‌خرند، می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت سگ‌های بدون صاحب در اهواز، ادامه داد: این مشکل در اهواز به بحران تبدیل شده است؛ به‌طوری که در چند روز گذشته منجر به فوت یکی از اساتید دانشگاه آزاد اهواز شده و اگر اقدامی انجام نشود این معضل رفع نخواهد شد؛ نیاز است سگ‌های بدون صاحب هر چه سریع‌تر جمع‌آوری شوند.

محمودی در خصوص پروژه محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: اهواز حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین دارد و در غرب جاده خرمشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر در حال زندگی هستند، در "ملاشیه" با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر حدود ۲۷۰ خیابان وجود دارد که تنها ۸۰ خیابان آن آسفالت شده است و نیازمند حضور قرارگاه محرومیت زدایی در چنین مناطقی هستیم.

کد خبر 554128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.