اعلام آمادگی شهرک تخصصی رمزارز فریدن برای افتتاح در دهه فجر

مدیرعامل نخستین «شهرک تخصصی رمزارز» کشور در شهرستان فریدن از اعلام آمادگی افتتاح مرحله (فاز) اول این مجموعه صنعتی در ایام‌الله دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، امین خانجانی اظهار کرد: بهره‌برداری از مرحله نخست شهرک تخصصی رمزارز فریدن منوط به اخذ آخرین جواز و به تعبیری مجوز نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: در صورت تاییدیه نهایی در سایت «بهینیاب» یا همان درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت، فاز اول در این ایام بهره برداری خواهد شد.

این فعال صنعتی اضافه کرد: با این وجود عملیات اجرایی در شهرک متوقف نشده و با جدیت در حال پیشرفت است، اکنون مراحل اول و دوم شهرک شامل مزرعه استخراج ارز دیجیتال (فارم) در زیربنای سه هزار مترمربع بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اعلام آمادگی شهرک تخصصی رمز ارز فریدن برای افتتاح در دهه فجر

تأمین صددرصدی تجهیزات

خانجانی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز همچون دستگاه‌های تخصصی و دیگر وسایل مانند قفسه‌ها، هواکش، پَنل‌های مورد نیاز و دیگر موارد به صورت صددرصدی تأمین شده است تصریح کرد: نصب وسایل و ادوات از حدود یک ماه قبل آغاز و در نهایت تکمیل شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با هدف تأمین بهینه انرژی مورد نیاز، اتاق برق مرتبط با نخستین پُست برق ۲۰ کیلوولت شهرک به صورت کامل نصب شده است.

مدیرعامل نخستین "شهرک تخصصی ارز دیجیتال" کشور در شهرستان فریدن با اشاره به فاز دوم شهرک صنعتی شامل کارخانه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات استخراج‌کننده ارز دیجیتال (ماینر) به مساحت چهار هزار مترمربع گفت: این بخش از پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد و قابلیت بهره برداری تا دو ماه آینده را خواهد داشت.

خانجانی به مساحت ۷۸ هزار مترمربعی کل شهرک اشاره کرد و افزود: دیوارکشی اطراف مجموعه صنعتی رمز ارز در ابعاد هفت هزار متر مربع (با احتساب ارتفاع) انجام گرفته است.

وی درباره عملیات جاده‌سازی شهرک تخصصی ارز دیجیتال خاطرنشان کرد: به‌رغم سرمای هوا و بارش‌ها با تلاش‌های شبانه‌روزی، ۱۵ هزار مترمربع جاده‌سازی با جابه‌جایی بالغ بر سه هزار کمپرسی خاک انجام گرفت.

مدیرعامل نخستین "شهرک تخصصی ارز دیجیتال" کشور در ارتباط با مباحث علمی و آموزشی مرتبط با این فناوری تصریح کرد: از آنجا که گسترش علمی مرتبط با جهان رمز ارزها و فناوری‌های نو مانند بلاکچین (Blockchain) از جمله برنامه‌های جدی ما به شمار می‌رود لذا عملیات اجرایی تأسیس پارک علمی فناوری بلاکچین و دانشگاه علمی کاربردی مرتبط در ماه جاری آغاز می‌شود.

خانجانی با اشاره به بخش دیگری از پروژه گفت: مزرعه استخراج هشت هکتاری مجموعه صنعتی شهرک نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اعلام آمادگی شهرک تخصصی رمز ارز فریدن برای افتتاح در دهه فجر

بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، رویکرد شهرک ارز دیجیتال

وی با تاکید بر بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به ویژه خورشیدی با هدف حفظ محیط‌زیست به عنوان یک رویکرد اصلی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و مکاتبات آن با شرکت توانیر وزارت نیرو انجام گرفت و جوابیه مثبت آن صادر شد و در مرحله بعدی اختصاص زمین و تأسیس آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل نخستین «شهرک تخصصی ارز دیجیتال» کشور ادامه داد: برای مستقل شدن از مدار برق شبکه سراسری، استفاده از از نیروگاه برق حرارتی و گازی اختصاصی از دیگر برنامه‌های این مجموعه خواهد بود و خوشبختانه بخش قابل توجهی از تجهیزات آن تأمین شده است.

عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک استخراج رمزارز کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اردیبهشت امسال در شهرک صنعتی فریدن واقع در غرب استان اصفهان آغاز شد.

کلنگ احداث این مجموعه با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی، در زمینی به مساحت ۷۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی شهرداران (بخش مرکزی فریدن) با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان به زمین زده شد. فریدن با دو شهر و ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

کد خبر 553979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.