ابلاغ تعرفه دفترچه عوارض و بهای خدمات شهرداری سده لنجان

شهردار سده لنجان از ابلاغ تعرفه دفترچه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری خبر داد.

حمید شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در کنار آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی را زمینه‌ساز ترغیب آنان به مشارکت در توسعه شهر دانست و اظهار کرد: در کنار وظایفی که مدیریت شهری برای ایجاد شهری آباد و با نشاط برعهده دارد، بی‌شک تک‌تک شهروندان نیز باید در ازای برخورداری از امکانات شهری، وظایفی از جمله پرداخت به موقع عوارض، اعم از عوارض ساختمان و خودرو را انجام دهند.

وی پرداخت عوارض را کلید توسعه شهرهای ایران دانست و افزود: لازمه موفقیت، پیشرفت و توسعه شهر، داشتن برنامه‌ای همه‌جانبه و عدالت محور بوده و رسیدن به این هدف نیازمند تعامل سازنده با شهروندان و مشارکت آنان در پرداخت به موقع عوارض است.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه پرداخت عوارض محلی به صورت مستقیم با زندگی شهروندان در ارتباط است، خاطرنشان کرد: امروزه شرایط توسعه شهرها با گذشته تفاوت بسیاری دارد و بر همین اساس باید ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه شهری در همه موارد از جمله دریافت عوارض محلی شهرداری، با در نظر گرفتن منافع شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

شهبازی با بیان اینکه مدیریت شهری سده لنجان همواره در تصویب تعرفه‌های عوارض محلی نگاه منطقی داشته است، تصریح کرد: به استناد تبصره یک ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه‌های الحاقی و جدید عوارض محلی شهرداری سده لنجان با در نظر گرفتن منافع شهروندان، نظرات تمام ذی‌نفعان و تکیه بر اصول علمی و کارشناسی تدوین شده است.

وی به ابلاغ تعرفه دفترچه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری سده لنجان اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد شورای اسلامی شهر، دفترچه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری سده لنجان، چهاردهم بهمن‌ماه سال جاری به تأیید و تصویب استانداری اصفهان رسید و از ابتدای سال آینده قابل اجرا خواهد بود.

کد خبر 553964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.