رشد ۱۳۱ درصدی سهم خدمات و مدیریت در بودجه ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری قزوین بخش خدمات و مدیریت با ۱۳۱ درصد بیشترین رشد را نسبت به سال گذشته داشته است.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با افق سند چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴ بسته شده است و در بررسی‌ها سعی خواهد شد که بودجه پیشنهادی با منابع درآمدی پیش‌بینی شده و مطمئن بسته شود و اصلاحات مورد نیاز در بودجه پس از بررسی در صحن شورا اعمال خواهد شد؛ در گذشته کارهای زیادی بر زمین مانده که دلایل مختلفی داشته و نیازمند نگاه جدید و نو به منابع پایدار تأمین بودجه است.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه بودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه سال جاری شهرداری قزوین یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بسته شده است و با توجه به بودجه پیشنهادی دو هزار و ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین، رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بخش منابع تأمین بودجه درآمدهای عمومی که در بودجه پیشنهادی نسبت به بودجه امسال رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد و برابر ۹۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: با توجه به تورم‌های پی‌درپی و نوسان قیمت‌ها، بودجه باید افق ثابتی را در بستر کار و اجرا فراهم کند.

چگینی گفت: در قسمت واگذاری دارایی سرمایه‌ای با ۶۷ درصد افزایش نسبت به سال جاری به مبلغ یک‌هزار و ۱۴ میلیارد تومان و در قسمت واگذاری دارایی مالی با ۲۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین هزینه‌های جاری با ۶۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان، بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پروژه‌های عمرانی با ۵۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و بخش دیون قطعی سنواتی با حدود ۴۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای ماده ۶۷ قانون شهرداری، ۶۵ درصد منابع صرف هزینه‌های عمرانی و ۳۵ درصد برای امور جاری شهرداری اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، اعتبار مربوطه به پروژه‌های عمرانی در شش مأموریت برابر اولویت لحاظ شده با رشد ۱۳۱ درصدی بیشترین افزایش را داشته است؛ از این رو تکمیل ساختمان شهرداری برای استقرار همه معاونت‌ها و سازمان‌ها در یک مکان برای دسترسی بهتر انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه بودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها انجام فعالیت‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، لذا بودجه پیشنهادی برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۵ درصد، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ۲۰ درصد، سازمان مدیریت پسماند ۳۱ درصد، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ۳۲ درصد و سازمان پارک‌ها و فضای سبز ۴۲ درصد افزایش یافته است که نشان از نگاه ویژه شهرداری به این امور دارد.

وی با بیان اینکه بودجه مربوط به بخش فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی سال آینده ۸۴ درصد رشد خواهد داشت، گفت: شهرداری قزوین در بودجه پیشنهادی تلاش دارد در راستای عبور و مرور آسان شهروندان ۴۲ درصد بودجه عمرانی را به حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص دهد.

چگینی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی پسماند محمدآباد، گفت: جهت تکمیل سایت محمدآباد و جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی آن باید بودجه ملی و استانی دیده شود بر همین اساس دومین اولویت در بودجه عمرانی مربوط به محیط زیست و خدمات شهری با ۲۳ درصد افزایش است.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: بودجه از مدت‌ها قبل بر اساس واقعیت و منطبق با منابع درآمدی بسته نشده است، لذا در این دوره سعی خواهیم کرد منابع پایدار و اصلاحات پیشنهادی شورا واقعی باشد تا شهرداری بتواند منابع را محقق سازد.

کد خبر 553939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.