عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۷ بهمن‌‎‌ماه

در این بسته خبری از طلب هزار و ۶۷۰ میلیارد ریالی شهرداری گناباد تا اعلام عمومی تصویب عوارض محلی شاهین شهر و تعویض مخازن فرسوده گازCNG ناوگان تاکسیرانی قزوین را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

طلب هزار و ۶۷۰ میلیارد ریالی شهرداری گناباد

حمید زارع حسینی، شهردار گناباد با اشاره به طلب معوقه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریالی این شهرداری از بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی، خواستار اهتمام بیشتر این بخش‌ها به پرداخت عوارض شد.

بودجه سال آینده شهرداری بوشهر

حسین حیدری، شهردار بوشهر گفت: بودجه سال آینده شهرداری این شهر و سازمان‌های تابعه ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳ طرح بزرگ عمران شهری در مراغه

محمد مقتومی، شهردار مراغه گفت: دو طرح احداث بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و بلوار ۳۵ متری الغدیر به رسالت با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده به بهره‌برداری رسیده و کلنگ احداث پل دخیل مراغه‌ای نیز با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده به زمین زده می‌شود.

افتتاح فاز نخست ساختمان شهرداری و آتش‌نشانی آجین

علیرضا قیصری بهمند، شهردار آجین از افتتاح فاز اول ساختمان شهرداری و آتش نشانی این شهر خبر داد و گفت: با صرف اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی و ۲۳ میلیارد ریال از محل درآمدهای منابع داخلی در فاز اول، طبقه اول این طرح به بهره‌برداری رسید.

اجرای پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح ملارد

محمد بهمنی، شهردار شهر ملارد گفت: مطالعات تقاطع غیر همسطح مارلیک و چهارراه ملارد انجام شده و با رفع ایرادات در حال برگزاری مناقصه بازنگری این طرح هستیم و در این زمینه از مشاوران درجه یک استفاده می‌کنیم و سال آینده ۶۰ میلیارد تومان به شرط تصویب بودجه برای این امر اختصاص می‌دهیم.

تعویض مخازن فرسوده گاز CNG ناوگان تاکسیرانی قزوین

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از تعویض رایگان مخازن فرسوده گاز CNG ناوگان تاکسیرانی پس از بررسی و پالایش داده‌ها خبر داد و گفت: با پیگیری‌های اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و حسب درخواست وزارت نفت و همچنین پیرو مصوبه شورای اقتصاد، مخازن فرسوده گاز CNG که تاریخ آنان به انقضا رسیده است، پس از بررسی و پالایش داده‌های ارسالی از سوی سازمان تاکسیرانی، به صورت رایگان تعویض می‌شود.

صدور بیش از چهار هزار پروانه فعالیت در سازمان حمل‌ونقل شهرداری ساری

سجاد اسدی ذغالچالی، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری از صدور بیش از چهار هزار و ۵۰۰ پروانه فعالیت و اشتغال برای فعالان حوزه وانت بار و دیزل خبر داد و گفت: از زمان ابلاغ وزارت کشور مبنی بر ساماندهی وسایل نقلیه وانت‌بار و دیزل که قصد خدمات‌دهی و تردد در محدوده شهری را داشتند، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع وانت‌بار و دیزل تا بهمن‌ماه سال جاری زیر نظر این سازمان ساماندهی و برای مالکان این خودروها پروانه فعالیت و اشتغال صادر شده است.

آغاز کاشت بیش از ۲ هزار نهال در بوستان‌های جدیدالاحداث رفسنجان

جهانگیر ملکی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان از آغاز عملیات کاشت درخت و نشاء در بوستان‌های محله‌ای جدیدالاحداث خبر داد و گفت: در آستانه فصل بهار، به ترتیب ۱۸۶ و ۴۸۸ اصله درخت از انواع کاج کاشفی، لاوسون، توت آمریکایی و ابریشم ایرانی در بوستان‌های واقع در خیابان نظام مهندسی و محله رحمت آباد کاشته شده است.

اعلام عمومی تصویب عوارض محلی شاهین شهر

عوارض محلی شهرداری شاهین‌شهر پس از تصویب شورای شهر به تأیید استاندار اصفهان رسید. این عوارض بر اساس بند ۲۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پس از بررسی تصویب و تأیید نهایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

کد خبر 553853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.