سرعت بالا علاوه بر افزایش خطر تصادف بر شدت ضایعات انسانی می‌افزاید

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: در سرعت‌های بالا راننده در ارائه واکنش مناسب به هنگام مواجهه با خطر ناتوان خواهد بود و افزایش سرعت علاوه بر بالا بردن خطر تصادف، بر شدت ضایعات انسانی ناشی از سوانح ترافیکی نیز می‌افزاید.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سرعت یکی از پارامترهای بسیار مهم در ایمنی ترافیک است، سرعت نرخ حرکت و یا به عبارت ساده‌تر، مسافت پیموده شده در واحد زمان است که یکی از عوامل مهم در بروز سوانح ترافیکی، بی‌توجهی به موضوع سرعت است.

وی افزود: عکس‌العمل رانندگان در مقابله با حوادث جاده‌ای و شرایط ترافیکی مختلف دارای زمانی مشخص و طبیعی است اگر چه این زمان با توجه به مهارت‌ها و استعدادهای فردی ممکن است برای افراد مختلف مقداری متفاوت باشد اما به هر حال مقدار آن صفر نیست.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: بنابراین هرچه بر سرعت خودرو افزوده شود، بر احتمال وقوع حادثه نیز افزوده می‌شود چرا که در همان مدت، زمان لازم برای ارائه عکس‌العمل طبیعی، مسافت بیشتری توسط خودرو پیموده می‌شود و سرنشینان را به میزان بیشتری به محل خطر نزدیک می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سرعت‌های بالا راننده در ارائه واکنش مناسب به هنگام مواجهه با خطر ناتوان خواهد بود و افزایش سرعت علاوه بر بالا بردن خطر تصادف، بر شدت ضایعات انسانی ناشی از سوانح ترافیکی نیز می‌افزاید به کلیه رانندگان توصیه کرد که همیشه و در همه حال سرعت مطمئنه را رعایت کنند که شاهد حوادث جبران ناپذیری در جاده‌ها نباشیم.

کد خبر 553841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.