۵۷۰ هزار دستگاه خودروی لوکس مشمول مالیات شدند

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مالیات خودروهای لوکس گفت: تاکنون مالیات ۲۷۲ هزار مودی محاسبه و به آنان اعلام شده است که شامل ۵۷۰ هزار دستگاه خودرو می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد مسیحی اظهار کرد: معترضان می‌توانند فرایند رسیدن به اعتراض خود را طبق دستورالعمل‌ها انجام دهند.

وی افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به ۱۲ هزار خانه و باغ‌ویلای گران‌قیمت به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در مورد خانه‌های خالی نیز ادامه داد: وظیفه شناسایی خانه‌های خالی به عهده وزارت راه و شهرسازی است اما فراهم کردن زیرساخت‌ها به سازمان امور مالیاتی محول شده که از این نظر زیرساخت‌های لازم در سازمان امور مالیاتی فراهم شده است.

مسیحی ادامه داد: در سری نخست، اطلاعات ۳۰۰۰ واحد خالی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است. در هفته اخیر نیز وزارت راه و شهرسازی اطلاعات جدیدی به سازمان ارسال کرده که در فرآیند پردازش آن‌ها در حال انجام است و در چند روز آینده به صاحبان این خانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: تاکنون درخواست اتصال یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه کارتخوان، به پرونده مودیان مالیاتی داده شده است. برای دو میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال شدن داده شده است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: این مهم تاکنون به ۱۴۴ هزار مودی که دارای پرونده نبودند ابلاغ شده که از طریق این دستگاه‌های کارت‌خوان شناسایی شده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 553625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.