بودجه نقش تعیین‌کننده‌ در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: بودجه به عنوان مهمترین ابزار برنامه‌ریزی، مشروط بر واقعی و هدفمندبودن، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز شعبانی امروز _شنبه، شانزدهم بهمن‌ماه‌_ در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ساری و مدیران این شهرداری با اشاره به بررسی لوایح تعرفه عوارض و بهای خدمات و بودجه سال آینده شهرداری، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر طبق قانون، تصویب تعرفه عوارض و بودجه شهرداری را انجام می‌دهد و وظیفه نظارتی آن ایجاب می‌کند که لوایح پیشنهادی شهرداری برای تعیین تعرفه عوارض و بودجه سالانه را بررسی کند.

وی افزود: با تشکیل تیم‌های کارشناسی متشکل از شورای اسلامی شهر و شهرداری و در نظر گرفتن نیازمندی‌ها و اولویت‌ها، با دقت هرچه تمام‌تر بررسی بودجه سال آینده در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بودجه به عنوان مهمترین ابزار برنامه‌ریزی، مشروط بر واقعی و هدفمند بودن، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد، تصریح کرد: برنامه‌محوری در تدوین بودجه امری ضروری است زیرا علاوه بر نیاز به انجام کارشناسی، یک برنامه جامع پیوستی لازم دارد که منطبق بر نیازها و اولویت‌های شهر باشد و منطق درآمدها و هزینه‌ها در فعالیت‌های شهری رعایت شود.

وی کارایی و اثربخشی را دو ویژگی بودجه برنامه‌محور برشمرد و افزود: برنامه‌ها باید با استفاده درست از منابع و طبق زمان‌بندی اجرا شود، لذا امیدواریم با اهتمام مدیران و کارشناسان شهرداری و دقت نظر اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه‌ای تدوین شود که به توسعه و سازندگی شهر کمک کرده و رضایت شهروندان را جلب کند.

شعبانی گفت: در مسیر قانون با توجه به ظرفیت‌های سازمان عمران برای ساخت مسکن محرومان، در کنار بسیج سازندگی و خیران مسکن‌ساز و گروه‌های جهادی، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و امیدواریم با تصویب این موضوع در شورای اسلامی شهر بتوانیم گامی کوچک در مسیر محرومیت‌زدایی برداریم.

کد خبر 553605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.